4. marca 2016

13 užitočných háčikov v blogovaní (a sama ešte všetky nedodržiavam)

Blogovanie je sranda. A keďže ja som tvor zvedavý, všetko, čo považujem za zaujímavé, musím preskúmať ako sa len dá a keďže som ešte k tomu aj otravná perfekcionistka, všímam si každý detail. Denne sa dostanem na niekoľko blogov a tak mojím orlím očiam neunikli niektoré prvky, ktoré sa na viacerých blogoch opakujú. Prvky ako automatická hudba, či veľké obrázky už ale nebudem opakovať, o tom sme sa už, predpokladám, všetci dozvedeli.

Naopak, sú veci, ktoré som ešte do minulého týždňa podceňovala aj ja u seba. Chcem vás preto upozorniť na chyby, ktoré som robila až doteraz.

Ovšem, niektoré "háčiky" sa mi len skrátka zdajú ako fajn tipy, o ktorých je dobré vedieť. Sama niektoré z nich ešte na svojom blogu nemám, ale určite sa im chcem viac povenovať.

Cieľom tohto článku v podstate nebude prikazovať vám, čo si máte okamžite zaviesť, či s tým prestať. Sú to náhodné veci, ktoré mi napadli, že by som ich mohla spísať dokopy, no neučinia váš blog automaticky lepším. A tiež nebudete v ničom horší, ak si z toho nevezmete vôbec nič.

1: Ukladajte si obrázky z netu do PC
Nespočetnekrát sa mi stalo, že som si na niektorom blogu chcela prečítať niekoľko mesiacov starý článok, v ktorom ale úplne chýbali obrázky. Namiesto nich sa tam zobrazovala značka s mínuskom v sivom krúžku. Na moje nemilé prekvapenie, toto isté som si našla aj na svojom blogu. Odvtedy som sa rozhodla, že si všetky obrázky, ktoré tu zverejním, budem zálohovať v špeciálnom priečinku. Hlavne tie stiahnuté, ktoré časom z internetu zmiznú. Keď si ich ale uložím, budem ich tu mať stále.
Ukážem vám teraz, ako ten môj priečinok vyzerá. Áno, aby som sa v tom v prípade núdze vyznala, delím si to aj na roky. (A áno, nákupný zoznam nesmie chýbať, aj keď je tam trochu odveci, ale inde nezapadol.) Okrem iného, v Makeup mám tiež každé jedno líčenie v osobitnej zložke, ale to vám ukazovať nebudem, aby som sa neprezradila, čo bude na blogu. Rovnako aj outfity s recenziami mám usporiadané podľa rokov, ako priečinok K článkom, z ktorého som vám spravila screen. 

Avšak, nezabudnite si tento priečinok ešte zálohovať niekde inde! Pretože v prípade, že vám bude odchádzať počítač ako mne, vás asi na mieste trafí šľak. Mne sa moje súbory, našťastie, podarilo zachrániť, ale mohlo to skončiť aj horšie. Samozrejme, s pribúdajúcimi článkami upravujem aj zložky, a hádajte čo, znova nezálohujem (je to otrava). :D 




2: V mobile si neukladajte fotky do internej pamäte
Ak máte toľko "šťastia" ako ja, stane sa vám nasledovné: Fotíte kozmetiku do článku, dávate do toho všetko, dávate si pozor na dopad svetla, bla bla bla. Potom to presúvate do compu, niečo vyše 50 fotiek, do priečinku s mixom rôznych súborov (hore na fotke -PRETRIEDIŤ-), ktoré potom triedite. Ukáže sa vám stará známa hláška: "Kopírovať už existujúci súbor? Kopírovať a nahradiť/Vytvoriť kópiu/Nekopírovať." Klikáte nekopírovať, lebo veď možno ste omylom preniesli fotku, ktorú tam už máte. Spokojní s rýchlym priebehom potom fotky z mobilu vymažete, aby vám nežrali pamäť. 
A potom to prišlo. Pretože som nepozorné motovidlo, neskoro som zistila, že fotky v počítači NEMÁM. Keď v telefóne vymazávate plno fotiek a cvakáte nové, názov nových fotiek sa prepisuje. Teda Foto1234, ktorú ste dnes vyfotili, môže mať rovnaký názov ako tá Foto1234, ktorú ste pred týždňom vymazali. A tak sa stalo, že som prenášala fotografie s rovnakým názvom a omylom som ich teda nepreniesla vôbec. Môžem teda fotiť to isté znova.

Na to môžem povedať len toľkoto...
1.) Buď si poriadne (nie ako ja) kontrolujte, či prenášanie súborov z mobilu do compu prebieha v poriadku,
2.) alebo neukladajte do internej pamäte, ale na pamäťovú kartu. Z tej sa totiž dajú vymazané súbory ľahko obnoviť (našla som napr. tento návod). 
3.) Zálohujte! :D 


3: Pozor na font bez diakritiky
Pri vymýšľaní designu na mojom blogu som sa popálila aj na tomto. V položkách Menu som chcela mať úplne iný typ fontu, ako v nadpisoch a texte, tak som zvolila Dancing Script, ktorý sa mi pozdával stále vrámci jednoduchej čitateľnosti. Avšak, nepodporuje diakritiku, tak som aj názvy v položkách tomu prispôsobovala, aby sa tam nevyskytovalo žiadne č, š, ť,... Neviem, či je to len mnou, ale veľmi mi vadí, keď šmejdím po blogoch a nájdem tam práve tento problém s diakritikou, dokonca aj na firemných stránkach alebo u fakt známych blogerov... 
V tomto prípade sa riadim slovenskou poéziou - radšej voľ nebyť, ako byť "š". :) Prípadne zvoliť adekvátny font. Pri každom jednom, ktorý som chcela vybrať, som skúšala, či fungujú všetky písmenká vrátane ô, ä, ř, a pod., aby som si s tým potom pri písaní článkov nemusela lámať hlavu.


4: Nemažte hlásenie o cookies, upravte si ho
Veľmi ma rozhnevalo, keď si google zrazu zmyslelo, že nám zničí nervy cookies hláškami všade, kam klikneme. Vydýchla som si, keď sa začali objavovať tutoriály ako túto hlášku odstrániť. Lenže potom sa diskutovalo o tom, že je to v podstate protizákonné, tak som si to okamžite overila a áno, je to tak. Nemali by sme to teda odstraňovať, nakoľko je to varovanie čitateľov, že bloger môže spracovávať ich osobné údaje, najmä kvôli štatistike. Všimla som si, že aj firemné blogy obsahujú toto hlásenie. 
Našla som ale dobrý návod (v angličtine), vďaka ktorému si môžeme to fádne sivé okienko pozmeniť podľa seba a takisto môžeme prepísať text v ňom. Toto určite využijem.


5: Dátum
Keď zavítam na nejaký blog a veľmi ma zaujme, prečítam si aj články, ktoré sú viac ako polrok staré. Aspoň myslím. Pretože neviem. Neobsahujú totiž info o dátume, kedy boli zverejnené. A práve toto mňa celkom zaujíma, lebo chcem vedieť, či čítam článok starý 3 mesiace, 3 dni alebo 3 roky. Musím ale poznamenať, že toto je dosť subjektívne, pretože na nete som videla nejaký návod na písanie článkov, kde bolo práve uvedené, že dátumy sú zbytočné.


6: Nepýtajte si lajky, zdieľania, odbery pod každým článkom/videom
V článkoch, teda písanom texte, často na ich konci narazím na vetu "budem rád/a, ak tento článok zazdieľate". Môj skromný názor na toto je, že nezazdieľam. V priateľoch mám ľudí, ktorí absolútne nečítajú blogy, takže v tom nevidím zmysel. V zdieľaní kozmetických článkov tiež nie, nakoľko mám na FB zväčša baby, ktoré make up veľmi neprežívajú, alebo chlapov, ktorí sa - pochopiteľne - nemaľujú.

Čo sa týka videí, musím sa k tomu vyjadriť, pretože tu je to už viac než očividné a začína mi to fakt mega, mega vadiť. "Poprosím lajky, zdieľania, odbery" za každým videom mi pripadá ako titulky na konci filmu, ktoré aj tak každý prepína a rozprávky je koniec. Amen. Milí youtuberi, ja vidím, že pod vaším videom je možnosť palca. Ak sa mi páčite, môj odber už dávno máte. A k zdieľaniu videí asi toľko ako v odstavci o článkoch - nezazdieľam.


7: Funguje vám Menu na internete v telefóne?
Mne nie. Všimla som si to, odkedy som začala viac používať mobil na čítanie blogov, keď sa mi nechce hneď zapínať comp. Nedajú sa mi rozbaliť položky s rozcestníkom a mňa štve, že ešte aj toto musím upravovať. Aj vy si skontrolujte, či máte svoje Menu v poriadku, keď ste na mobile. Hlavne zvoľte dole Zobraziť webovú verziu.
Našla som ale tento návod (znova v angličtine) na vytvorenie si Menu, ktoré bude fungovať na mobile, ale nebude sa zobrazovať pri prehliadaní na počítači. Vyzerá to trochu pracne, ale výsledok určite bude stáť za to - pre tých, ktorí majú rovnaký problém ako ja.


8: Credits na vašich fotografiách
V poslednej dobe sa nejak roztrhlo vrece s kopírujúcimi debilkami. Áno, ono je to tu v podstate stále, ale ja som si predsalen myslela, že sa to zaseklo ešte niekedy v období, kedy sa kopírovali glittrové nápisky a podobná grafika. Aké bolo moje prekvapenie, keď som sa dozvedela, že kopíruje sa stále vo veľkom a to rovno celé články...
Stále váham, či na svoje fotky capnem vodoznak, ale kým ich ešte toľko nemám, asi s tým začnem. Aj keď je to ďalšia otrava navyše a veľmi sa mi nechce, keď stále trochu uvažujem o zmene URL tohto blogu. Síce, vo Photoshope sa to dá uložiť aj do podoby, ktorá sa bude dať následne hocikedy upravovať... ale, hádajte čo... otrava navyše. :D
Keď ale vidím ako sa začínajú kopírovať aj fotografie z nováčikovských blogov, začínam mať stále väčšie obavy a ja osobne sa do tých credits asi naozaj hecnem.


9: Zdroj cudzích obrázkov
Všimla som si, že keď na niektorých blogoch je k stiahnutému obrázku uvedený zdroj, väčšinou odkazuje na URL adresu toho obrázka. Nepovažujem to za chybu, len môj osobný dojem je taký, že či nie je lepšie odkazovať priamo na stránku, odkiaľ sme obrázok stiahli. Napríklad pri nejakých grafických srandičkách ako králik v mojom logu, ich tvorca vždy upozorní "nekopírovať bez uvedenia zdroja". A práve, keď by som odkázala len na URL adresu obrázka toho králika, tak mi to príliš nepripadá ako uvedenie zdroja, lebo z toho stále nie je jasné, kto je autor... 
Rovnako, aj keď som použila jednu fotku profesionálneho fotografa, ktorá sa mi do článku fakt hodila, pripísala som k tomu odkaz na celý album.
Radšej teda v mojich článkoch uvádzam v zdroji konkrétnu stránku, odkiaľ som obrázok splašila. A nikdy neodkazujem na "google obrázky", pretože aj odtiaľ sa dá rozkliknúť na web.


10: Zverejňovanie článkov v blogerských FB skupinách
Kdesi kdekto z blogosféry napísal, že v blogerských skupinách, ktoré mnohí z nás poznajú, je trošku nemiestne, či otravné, ak pridávame link na každý svoj nový článok na blogu a mali by sme tam zverejňovať len tie, ktoré považujeme za zverejniteľné. Súhlasila som.
Lenže, keď som si túto problematiku znova po nejakej dobe premyslela do hĺbky, uvedomila som si jednu vec. Každý deň, keď klikám na FB, prvé čo urobím je, že zájdem do blogerských skupín pozrieť, čo je nové. Začala som v nich vidieť potenciál akéhosi RSS kanálu, ktorý mi dáva možnosť vybrať si, čo si prečítam z toľkého množstva. A keďže to množstvo je celkom veľké, mám stále čo čítať a som rada, že mám FB "zaspamovaný" konečne niečím normálnym.
Takže ja mením názor, zverejňujte všetky svoje články.


11: Transparentné logo
Najväčšia chyba, ktorú som na svojom blogu kedy urobila a neviem ju napraviť? Vytvárala som logo na bielom podklade. Sú situácie, kedy by sa hodilo mať to logo na transparentnom pozadí, pretože by som to mohla využiť napríklad ako vodoznak (bod 8), ktorý by prekrýval fotky. Teraz sa s tým znova serinkám a premýšľam, ako odstrániť bielu farbu, aby sa nepoškodilo žlté tieňovanie.
Mimochodom, ukladajte si logo vždy vo formáte PNG. Je kvalitnejší, než formát JPG, ktorý robí zlobu ešte aj s tou bielou farbou.


12: Neuložený článok?!
Aj vám sa to stalo? Píšete článok, s ktorým ste nadmieru spokojní a hovoríte si, že dávno sa vám nepodarilo zosmoliť niečo, s čím by ste boli stotožnení až TAK. Ani neklikáte na Ukážka, lebo to teraz nepovažujete za potrebné. Klikáte rovno Uložiť, aby ste si to mohli neskôr dopísať. 
A je tu kameň úrazu. Zobrazí sa vám okienko "Zmeny sa po zatvorení neuložia - Opustiť túto stránku/Zostať na stránke". Vy si len hovoríte, čo to dofaka, veď to predsa UKLADÁTE. Keďže nič iné sa nedá robiť, vyberáte Opustiť stránku v domnení, že všetko bude v poriadku. Houby. Článok aj s vašou snahou je ta-tam a vaše nervové otáčky by na tachometri znázorňovali konečnú možnú rýchlosť. Nič iné vám neostáva, len stráviť pár hodín nad písaním toho istého obsahu znova.

Stalo sa mi to v tomto roku už párkrát. Na aké riešenie som prišla počas tejto situácie? Keď sa mi článok nedal uložiť, nechala som editor otvorený, neodchádzala som z neho (čo spôsobilo to neuloženie). Spustila som novú kartu s bloggerom, otvorila som v nej ten nezverejnený článok (prípadne úplne nový príspevok) a skopírovala text z karty, z ktorej sa mi to nedalo uložiť. Toto mi fungovalo vždy. Inak väčšinou, keď mi nefungovalo ukladanie, mi nefungovalo ani zobrazenie náhľadu (Ukážka), takže ak vám pôjde náhľad, pôjde vám to aj uložiť.


13: Jedzte nad tanierom
Nežerte nad klávesnicou! :D
Inak budete musieť dať váš - väčšinou asi notebook - prečistiť a to nie je lacná špása. A viete, čo to znamená. Nejakú dobu bez internetu. Respektíve bez písania článkov, pretože to si na telefóne fakt neviem predstaviť a obdivujem ľudí, čo tak píšu.

(zdroj)



Dodržiavate už niektoré z týchto vecí?
Je ešte niečo, čo by ste blogerom odporučili vy?

28 komentárov:

  1. Suhlasim so vsetkym, aj ked ja by som taketo problemy mat nemala, kedze som perfektcionista a tieto veci kontrolujem :) super clanok!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak to je super... schválne som si šla pozrieť tvoj blog a podľa mňa tiež všetko v poriadku, tak príjemné blogovanie. :) Máš, mimochodom, krásneho zaja!
      A ďakujem za pochvalu článku. :)

      Odstrániť
  2. S tym ukladanim clankov si musim dat pozor lebo ked pracujem na priatelovom ntb tak nieco tam postlacam nahodou sa vybije baterka na ntb a som v rici lebo cely moj clanok je fuc od vtedy si davam zalezat snazim sa davat ulozit :-D inak super clanok , este musim podotknut ze s tym kopirovanim nemam dobru skusenost tiez som pisala o tom clanok lebo jedna zacinajuca blogerka urobila skopirovala to co mam ja :-D no beriem to ako inspiraciu :-D

    www.teenmumy.blogspot.sk

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. To vybitie baterky musí byť hrozné a asi by mi tiež praskli nervy!
      Práve no, s tým kopírovaním, aj som ti písala na FB že som sa o tom dozvedela... tak asi potom z tvojho článku...

      Odstrániť
  3. Nebaví mě přetahovat fotky z mobilu do notebooku, takže si je posílám na fb a tam si je jednoduše stáhnu do notebooku a pak nahrávám do blogu :D
    Ač se snažím mít nějaký systém, většinou se mi hroutí :D Ale jediné co dodržuji je to, že si dělám měsíční zápis kolik lidí u mě bylo, co jsem si koupila, kolik knih jsem přečetla a podobně. Mám tak každý měsíc srovnání jak se moje návštěvnost a psaní článků vyvíjí a jaké články se líbí nejvíce :)
    Jinak super článek, ráda si takové rady a typy přečtu, jak to dělají ostatní :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. To s tým FB je zaujímavý nápad, toto by mi asi len tak nenapadlo. :D
      S tým systémom tiež pravda, ja si tiež kadečo rozplánujem a potom mi to nikdy nevyjde načas... Ale aspoň ten mesačný zápis si robíš, aspoň to ťa udrží v nejakej tej pravidelnosti. :)
      Ďakujem za koment!

      Odstrániť
  4. Inak s tým ukladaním na disk je u mňa nemožné, keďže moja pamäť PC je ešte menšia ako moja pamäť v mozgu. Som rada, keď sa mi podarí zálohovať môj román, už sa mi párkrát stalo, že som si nechtiac vymazala poviedky a články, ktoré sú týmto už nenávratne preč. Ale nevadí. Preto sa snažím dávať obrázky skôr svoje, a tie sa v článkoch držia ako kliešte na mojej ruke. Celkovo zaujímavý článok, aj keď niektoré výrazy sú pre mňa v mimozemštine, keďže ja som technický analfabet a som rada, že som sa naučila zapnúť a vypnúť notebook. Ale nevadí, hlavne že to funguje. Nežrať nad klávesnicou sa tiež snažím, ale priznám sa, že tu tam si niečo zobnem... moja vina.
    Svoje články sa snažím tu tam zdieľať v rôznych skupinách, ale niekedy si myslím, že iba spamujem jak blázen, tak preto len tu tam dačo zavesím. Snáď kto chce si ma nájde.
    (Inak (trochu od veci), ale nechala som sa tak trochu inšpirovať tvojim minulým článkom, snáď sa nehneváš, nesnažila som sa kopírovať :-)).
    http://cajazpalaca.blogspot.sk/2016/02/a-ty-si-metak-ci-depesak.html

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ahoj, prepáč, že neskoro odpisujem, nemala som nejako náladu sa venovať blogu, tak snáď si túto odpoveď ešte nájdeš. :)
      Pobavila zmienka o mozgu, haha, snáď to nie je také zlé - ale s tým PC to chápem, ty máš tuším ten maličký, ten na tom bude s pamäťou asi fakt horšie.
      Na zálohovanie v takom prípade by ti mohli poslúžiť internetové stránky ako napr. OneDrive (klik) alebo Cloud (klik), na tom ja nie som ale ako si tak o ňom čítam, zdá sa mi lepší. Vraj by mal automaticky ukladať všetko, čo máš v PC (určite sa to ale bude dať nejak označiť, že čo presne) a, samozrejme, nikto to neuvidí. Tým, že je to na nete, to samozrejme nežerie pamäť. Mohli by sme skúsiť toto. :)
      Technické výrazy si mohla vypísať, rada by som ich objasnila, ja už automaticky píšem vo "svojej reči". :)
      Nad klávesnicou si niečo zobnem aj ja, vlastne dosť často, ale notebook už mám aspoň položený na posteli a jedlo na vankúši, takže omrvinky nepadajú do klávesnice. :D
      Aj ja si občas pripadám ako spamer, ktovie, možno aj sme, ale keď som si to vzala z tej druhej stránky, mne to z pohľadu čitateľa fakt nevadí a rada si tie články čítam.
      Ďakujem za komentár a aj inšpirovanie sa, to som nečakala, samozrejme sa nehnevám! Prešla som si to zatiaľ len tak narýchlo očami, pretože idem jesť, ale zatiaľ to vyzerá na dobrú tému, hneď prečítam celé. :)

      Odstrániť
  5. Já své fotky mám na fotkách google a o všechny, které se mi objeví v mobilu či tabletu. Logo mám dokonce ve více barevných variantách. :D Na font si dávám vážně pozor, protože vážně se mi na blozích nelíbí, když nemají podporovaný font. Díky tebe jsem si začala dávat na fotky credits. Každý svůj článek sdílím do fb skupin, protože je to dle mého super způsob jak komunikovat s ostatními blogery či čtenáři. :) Super článek!

    Sofi♥

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Chválim za to logo, dobre si si to vymyslela. :)
      Na ten font som tiež alergická, hrozne to bije do očí...
      Potešila si ma s tými fotkami, že si sa nechala inšpirovať, ja som stále lenivá s tým začať, ale straší ma to kopírovanie všade možne.
      Ďakujem za komentár! :)

      Odstrániť
  6. Skvelé rady! Pre mňa ako viac menej stále nováčika veľmi prospešné !
    ďakujem :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Teším sa, že sa ti osvedčili! Ja ďakujem za koment :)

      Odstrániť
  7. perfektný článok :) inak nad vodoznakom na fotkách už uvažujem aj ja, ale presne ako píšeš - nechce sa mi.. ja ani neovládam photoshop, takže netuším kde by som si vymyslela nejaké logo. Celkovo logo ešte nemám, takže tomu nechám čas asi :)
    Drew's Beauty
    Narodeninová giveaway

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem pekne :)
      Veď toto, ja som hrozne lenivá na to, chcela by som si dať vodoznak na úplne všetky fotky, čo tu mám a uploadnúť to sem všetko nanovo. No komu by sa chcelo? A s pribúdajúcimi fotkami to bude len a len horšie. :D Ešte uvažujem aj nad zmenou URL, tak už fakt neviem.
      Tebe ale prajem veľa trpezlivosti sa s tým babrať. ;D

      Odstrániť
  8. Asi by som sa mala priznať, že niektoré veci sú aj u mňa kameňom úrazu. :-D Lenivosť a otrava pri triedení vecí do priečinkov, kopírovaní fotiek atď., to je u mňa na dennom programe. Síce si čas od času sadnem k počítaču s tým, že idem všetko kompletne roztriediť do náležitých priečinkov, ale druhý deň už zase všetko hádžem kade-tade. Inak musím poďakovať za odstavec o uvádzaní zdrojov obrázkov. Doteraz som sa vôbec nezamýšľala nad tým, či odkazovať priamo na obrázok, alebo na článok v ktorom bol použitý, pretože keď hľadám obrázky cez google, jednoducho klikám na "zobraziť obrázok na novej karte". Asi by som mala začať odkazovať na konkrétne články. S transparentným logom som si tiež nedávno zažila svoje. Ako si si mohla všimnúť, menila som (zase) design blogu a pozadie už nie je biele, ale vzorované. No a moje logo, resp. podpis, ako aj banner na spolupráce a bodové hodnotenie produktov v recenziách boli všetky robené na bielom podklade, taaaaak som to musela z mojich takmer 400 článkov pekne krásne odstrániť. No to bolo radosti, poviem ti. :-D A rovnakú radosť som zažívala aj pri zistení, že nová šablóna nepodporuje v nadpisoch diakritiku. No davaj ho u 400 článkov meniť nadpisy, aby to nepôsobilo ako päsť na oko. Skrátka sranda, ktorou si prejde snáď každý bloger.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Oukej tak najprv prepáč za neskoršie odpísanie, nekontrolovala som to tu. :)
      Presne s týmto aj ja mám problém, poviem si, ako všetko krásne roztriedim a dopadne to tak, že si to hovorím už napríklad týždeň a stále je to v tej istej zložke... už mám tých zložiek asi 5. :D
      K tým obrázkom, ako som napísala, nepovažovala by som to za nejakú chybu, len som nad tým trochu premýšľala, ale celkovo tento článok som nemyslela tak, že kto niečo z toho nedodržuje, tak je to zle - ale super, že sa teda tiež niekto okrem mňa nad tým zamyslel. :)
      Hej hej, všimla som si nový design, taký netradičný je, to je super! To biele pozadie je zlo, naozaj to len predlžuje zbytočne starosti s úpravami... V tomto ťa inak tiež obdivujem, že si mala trpezlivosť na toľko designov, mňa to prešlo po tom čo som si spravila tento a už sa mi nechce robiť ani tie vodoznaky na fotky. :D
      Bože, upravovať 400 článkov, to musel byť asi kúsok horor... nuž, daň za perfekcionizmus... ale dobrý pocit po tom celom za to stojí. :)

      Odstrániť
  9. Se spoustou věcí souhlasím a tleskám za zajímavý článek. :) Člověk na začátku s blogem udělá spoustu chyb i těch sociálně veřejných a zpětně si říká, to jsem dělat nemusela, nebo takhle jsem to dělat neměla :) Chtělo by to víc takových článků/návodů pro blogery začátečníky :) (Jako jsem já :))

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Jéj, ďakujem. :)
      No holt, človek sa naozaj učí na vlastných chybách, to sme vlastne rozoberali aj v komentoch pod tvojím článkom. Som rada, že sa "návod" páčil, ja som zase rada, že som si prečítala ten tvoj o swatchoch ešte predtým, než sem začnem hádzať kozmetické články. :)

      Odstrániť
  10. Fonty bez diakritiky jsou peklo. Bohužel většina šablon má pěkné písmo, kvůli kterému blogeři šablonu chtějí, ale výsledek je pak strašný, protože font nesedí na češtinu. Ach :D
    A přitom to není tak těžké, ten font změnit
    Terez z blogu Kracmarovat

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Jejda, prepáč za o týždeň neskoršiu reakciu, úplne som tu na to prdela. :D
      Súhlasím, mne to strašne šklbe oči a čudujem sa, že to tým blogerom nevadí. Aj keď je škoda, že toľko pekných fontov, vlastne asi väčšina z nich tú diakritiku nepodporuje. :/

      Odstrániť
  11. Zobrazení blogu na bloggeru v mobilu je většinou katastrofa, neboť téměř vždy chybí menu. Řešením je buď manuální vložení linků na kategorie HTML kódem nebo přechod na redakční systémy. Já zvolil to druhé:)
    A to ukládání je průser. Doporučuji Ctrl+C a zachovat v nějakém texťáku nebo aspoň ve schrance.
    Články píšu často na 5" mobilu a je to ok. Jen přidání obrázku a opravy oprav slovníkem někdy otravujou. Ale jde to v poho komplet. WordPress je skvělej nástroj:)

    OdpovedaťOdstrániť
  12. Zobrazení blogu na bloggeru v mobilu je většinou katastrofa, neboť téměř vždy chybí menu. Řešením je buď manuální vložení linků na kategorie HTML kódem nebo přechod na redakční systémy. Já zvolil to druhé:)
    A to ukládání je průser. Doporučuji Ctrl+C a zachovat v nějakém texťáku nebo aspoň ve schrance.
    Články píšu často na 5" mobilu a je to ok. Jen přidání obrázku a opravy oprav slovníkem někdy otravujou. Ale jde to v poho komplet. WordPress je skvělej nástroj:)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak v tom súhlasím. Začína mi to tu na Bloggeri trochu vadiť, ale nie som ešte tak schopná v kódení, aby som prešla na nejaké "slobodnejšie" miesto. Blogger teraz stále blbne s nejakými novými nastaveniami, asi sa tam nudia alebo čo. Ten Wordpress teda sa ti zdá byť dobrý? :) Inak ja keď som prvýkrát videla svoj design v mobile, tak ma skoro kleplo, že to čo je? :D Menu som každopádne stále neopravila, nechce sa mi, ale aspoň viem, že sa to dá, no. :D
      Vidíš, s tým kopčením do textových editorov je to dobrý nápad, dá sa aj takto. Mne takéto samozrejmé veci nikdy nenapadnú, lebo však načo to robiť jednoducho, keď sa to dá zložito? :D
      A za ten mobil aj tak chválim, ja som si už nejako aspoň na to chatovanie zvykla, ale články by som asi nedala. Aj tie automatické opravy vedia niekedy naštvať. :)

      Odstrániť
  13. Jj WordPress je super a žádného kódování se neboj. Nepotřebuješ ho vůbec. Jenom vybereš šablonu vzhledu, naházíš tam různý věci jako kalendář, odkazy, nejnovější komentáře... Ještě nastavit strukturu menu a jedeš. Tvorba je jednoduchá jako ve Wordu. Dáš napsat příspěvek, napíšeš, narazil grafiku, nacpeš do kategorie a publikuješ. Sem tam klikneš na aktualizovat plugin nebo něco doinstaluješ. Kód potřebuješ jen k nějakým náročnějším úpravám. V základu vůbec. Projednání si nějaký videa na YouTube. Fakt je to hrozně jednoduchej a přesto mocnej nástroj. A má skvělou komunitu a fóra i v české kotlině, kde lidi vždycky poradí:) Ne nadarmo je na většině webů na světě:) Ale jsou i jiný systémy, Joomla, Drupal... Za mě WP:)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ještě doplním, že šablona frogos.cz je celá překopaná právě díky znalosti kódu resp. kaskádových stylu. Hrál jsem si s tím asi dva týdny:D Hodí se to, ale není to potřeba:)

      Odstrániť
    2. A ještě jedno mě napadlo. Design webu ve WP při výběru vhodné šablony vypadá cca stejně v kompu, tabletu i na mobilu a jen se upravuje velikosti prvků a jejich poskládání. Ne jako tady kdy máš vlastně dva vzhledu který se nedaří sladit. To byl jeden z hlavních důvodů mého odchodu. Sorry za roztrhání do tří komentářů:D

      Odstrániť
    3. Tak od konca - 3 komentáre nevadia, ja tiež koľkokrát niečo pošlem a potom kurňa ešte niečo som chcela. :D
      No, tak to neznie zle, budem teda do budúcnosti počítať s Wordpressom. Vlastne kamarátka si tiež svojho času pochvaľovala, že je ten editor jednoduchý, len ona pokiaľ viem blogovala tak, že si len stiahla ten redakčný systém a inak stránku mala zaregistrovanú inde.
      No, tú znalosť kódov je aj tak fajn si rozšíriť, lebo tiež by ma asi nebavil nudný základný vzhľad - tak tie 2 týždne tvorenia si viem predstaviť. :D
      Ale aspoň si potešil, že tam netreba zložito riešiť to prispôsobovanie mobilom, tabletom, to je super. :)

      Odstrániť
    4. Len jediné blbé bude asi prísť o všetky komentáre, lebo vy si tu dávate záležať a ja to tu chcem opustiť, tiež milé odo mňa. :D
      (Som tušila, že niečo zabudnem, hneď po odoslaní, ako inak)

      Odstrániť

Ďakujem za prečítanie článku. Ak sa rozhodneš zanechať tu reakciu, budeš odmenený/á pamlskom v podobe mojej odpovede.
Muc!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...