10. februára 2016

MU #1 | Snowstar or starflake

Alebo, keď nevieš čo, nalíč všetko. A daj tomu debilný nadpis.

Keď už sa pred mesiacom začalo písať nové čísielko na ďalších 335 dní, myslím, že nie je vhodnejšia doba vás privítať v novej rubrike na Feeling Hoppy!
Už od jari minulého roku mám nachystaných niekoľko makeup tutoriálov (a všetky budú asi tak uletené, ako tento) - nechcelo sa mi to však editovať, ale asi sa už začnem o to s vami pomaličky deliť. Viem, že to bude mať aj zopár odporcov, ale ja v tejto činnosti vidím zmysel, rada si vymýšľam rôzne líčenia, najmä do súťaží, ktoré ma vždy aspoň prinútili niečo vyskúšať (keďže som prokrastinátor a neprinútim sa sama). Paradoxne sa mi podarilo vyhrať práve v prvej, v ktorej som si verila úplne najmenej.

Nehanbím sa za svoju pravú tvár, práveže viac kritiky som schytala za moje makeupové "kreácie", než za môj naturálny ksicht. (Samozrejme, mám na mysli "kreácie", ktoré nosím aj bežne von, nie to, čo budem prezentovať tu.) Jednoducho ma len fascinuje celý ten proces, ktorý mi pripomína maľovanie na papier, ako keď načriete štetec do vodovej farby, len v tomto prípade do očného tieňa. Áno, líčenie má predovšetkým skrášliť, ale ja v tom vidím hlavne to hranie sa s farbami, trénovanie fantázie a jemnej motoriky. Sama ale neuznávam, keď si niekto na seba nakreslí úplne, ale že úplne novú tvár a považuje to za každodenný makeup. Mám na mysli tie hrubé vrstvy všetkého možného aj nemožného, čo vidíme napríklad v niektorých videách na YouTube.

Začnem teda asi týmto líčením, keď už je tá zima, len najvtipnejšie na tom je, že práve toto je zo všetkých úplne posledné. :D

Ak vám články kozmetického charakteru nepadli do nôty, nevadí; odkazujem vás na moje blogové GPS, ktoré vám snáď pomôže sa na tomto chaotickom blogu zorientovať.
Ja sa ale určite chcem uberať aj touto cestou, aj keď práve kozmetika je v blogosfére už viac-menej odsudzovaná téma. :)


Predtým, než sa pustím do opisovania: ja mám aj vo svojom pomerne nízkom veku problém so spadnutými viečkami, takže vopred takto "tučne" upozorňujem, že moje návody budú najmä pre tento typ oka.

Na začiatok - chápem, že na niekoho to je už "too much". Ja však milujem, keď sú veci preplácané, niekto by to nazval možno gýčové. U mňa je to ale také poznávacie znamenie, že málokedy sa uspokojím s minimalistickou jednoduchosťou. Možno si to protirečí s tým, čo som písala o nakreslení si novej tváre, ale tak asi je zrejmé, že takto nechodím bežne do mesta, len sa hrám.

Tento článok neurobím formou foto-tutoriálu, pretože som nemala čas fotiť jednotlivé kroky (navyše som to vymýšľala priebežne, v štýle "teraz sem plácnem toto, sem domaľujem toto..." ). Chcela som aspoň jedno líčenie stihnúť odfotiť počas denného svetla, nakoľko skoro všetky ostatné sú fotené večer. Samozrejme, nevydalo, to by som nebola ja. Dúfam teda, že sa na to dá aspoň trochu pozerať...

S týmto makeupom som skúšala šťastie v súťaži o Zoeva štetce, samozrejme šanca bola minimálna, pretože tam niektoré baby pridávali fakt kvalitné fotografie, ale ja som si zase niečo skúsila a máme aspoň článok. Ja sa týmito výtvormi len bavím vo voľnom čase, považujem to za možnosť v niečom sa zlepšovať a zároveň spestriť tento blog. Téma bola vianočné líčenie, a samozrejme, nebola by som to ja, aby som to nepoňala po svojom. Najprv som premýšľala, či zo seba spravím obeť hrejivých Vianoc, alebo mrazivej zimy všeobecne, a keďže som sa nevedela rozhodnúť, spojila som teplé, aj studené tóny, lebo veď prečo nie.

Celkový nápad nie je odnikiaľ prevzatý/odpozeraný, všetky si navrhujem najskôr vo Photoshope, alebo konkrétne tento jeden vznikol len z neškodnej myšlienky (a teda dúfam, že sa vyhnem komentárom typu "určite to máš od..."). Mňa inšpiruje predovšetkým to, čo vidím okolo seba. Prípadne mi blysne hlavou len nejaká neucelená predstava (ako v tomto prípade), ktorá ma naplní akýmsi chtíčom, že práve toto musím premeniť v realitu.

*


ZÁKLAD
V mojom prípade krém, make-up, korektor, púder. O tomto sa nechcem viac vykecávať, lebo každý má tú rutinu trochu inú. O make-upoch, ktoré používam, by som ale chcela napísať osobitný článok.
Premýšľala som, ako by som si upravila obočie, nakoniec som len mixla čiernu gélovú linku s hnedým voskom na obočie, aby som aspoň v tejto oblasti ubrala z farieb, ale ponechala stále výrazný dojem.
Mimochodom, čiernou linkou som nakreslila aj tie bodky uprostred.


PRAVÁ STRANA



Tvár:
Túto chladnejšiu stranu som líčila prvú. Pri výraznom makeupe som si už zvykla na kontúrovanie. Keďže som chcela túto stranu ponechať fakt "studenú", kontúrovala som sivým očným tieňom. Konkrétne lícnu kosť, spánok, nenápadne aj pod bradou (sánka?). Na fotke sa nenachádza, lebo niečo tmavé sivé doma určite máte.
Čo ale vidíte, je strieborný tieň od L'oreal ktorý už určite neexistuje, ktorý som použila na silné rozjasnenie pod okom, aby to pôsobilo zamrznutým dojmom.

Oči:
Na úplne celé viečko som naniesla bázu pod tiene (od Avonu), matný biely tieň a rozjasnila som ním aj vnútorný kútik.
Na horné viečko/záhyb oka (???... crease) som naniesla krásny matný neónovomodrý tieň, začala som už na boku nosa. Pozvoľne som to stratila až ku spánkom.
Intenzitu som pridala tmavým modrým tieňom, ktorý je na fotke v duo paletke. Blendil sa trochu blbo, preto s výsledkom nie som úplne spokojná.
Celý prechod som ešte zjemňovala tým úplne prvým, bledučko modrým tieňom, ktorý hádže trochu odlesk.
Pod obočím som tú modrú machuľu ešte stratila matným bielym tieňom.
Spravila som si čiernu linku, ale všimnite si na fotkách, že vo vonkajšom kútiku oka som nechala presvitať málinko bieleho tieňa. (Ste na blogu detailistu.)
Na spodné viečko som si spravila líniu pomocou Avon ceruzky v kráľovskej modrej (tu som ju spomínala). Pri vnútornom kútiku oka som ju zahla tak ako to vidíte, a vonkajší chvostík som predĺžila až za čiernu linku.
Pod spodnými mihalnicami som to mázla tzv. smoky eye aplikátorom.
Nakoniec biela ceruzka do waterline, ešte špirála a máme to!

Vločka:
Priznám sa, že som nikdy nejak extra nevedela kresliť vločky, tak som si prezerala nejaké jednoduché motívy na nete, nakoniec to skončilo len takto.
Najprv som ju len proste nakreslila modrým tieňom v ceruzke, ktorý je aj na fotke. Urobila som to pomerne hrubé, nesnažila som sa kresliť nejak tenko.
Od stredu ku cípom vločky som vklepávala biely tieň, ale jemne, aby vynikla modrá. Chcela som len vytvoriť málinko plastický efekt.
Obrysy vločky som obtiahla tmavomodrou ceruzkou, ale len tak, aby to nebolo veľmi tmavé.
Prípadné chyby som zvonku opravila korektorom.
Nakoniec som pomedzi cípy naniesla strieborný tieň, a veľmi jemne som prešla aj do vločky.
(A úúplne nakoniec som cez ňu prešla rukou, spravila jednu veľkú mazanicu a musela som to celé opraviť. Asi preto na tých fotkách vyzerá, akoby som nemala rozvinutú jemnú motoriku. Keď sa darí, tak sa darí.)

Pery:
Na celú polku pier som načmárala už spomínanú bielu ceruzku.
Orámovala som to modrou ceruzkou, ktorou som kreslila aj vločku.
Prstom som to trochu rozmazala, a aby to viac splynulo, použila som aj modrý tieň. Pri strede pier som ešte vklepala aj ten úplne bledomodrý z rovnakej paletky.
Avšak, vtedy som mala problém s veľmi suchými perami a biela ceruzka mi ich vysušila ešte viac, aj po použití balzamu, na to pozor. Rúže a kontúrky, aj tie v bizarných farbách, asi nevymysleli pre nič za nič. :/

*

ĽAVÁ STRANA



Tvár:
Chcela som, aby táto "vianočná" strana bola teplá se vším všudy, kontúrovala som teda tmavohnedým očným tieňom - lícna kosť, spánok, brada. Čokoľvek hnedé je ok - ak máte kontúrovací púder, o to lepšie.
Mega rozjasnenie pod okom rovnaké ako v prípade chladnej strany, strieborným tieňom. Omylom sa mi tam nejak dostala tmavá zelená, to mi odpusťte, všimla som si to neskoro.

Oči:
Princíp bude veľmi podobný studenej strane: báza pod očné tiene, matný biely tieň na celé viečko + vnútorný kútik.
Na záhyb oka som urobila to isté, čo na pravej strane tým neónovým modrým, len v tomto prípade svetlým zeleným z okrúhlej VeryMe "paletky". Zdá sa mi, že podobný odtieň, len perleťový, má aj Estyle.
Intenzitu som dodala veľmi tmavým zeleným tieňom, ktorý sa na fotke s produktami javí až ako čierny. Tento sa blendil celkom fajn, myslím, že to vo výsledku aj vidno, oproti druhej, modrej strane. Len tá paletka už sa nepredáva.
Prechody som zjemnila mixnutím týchto tieňov: mint so shimmerom úplne dole, podobný ten úplne vpravo (čo to je, tyrkysová, či morská zelená, alebo...?), a prekvapivo aj ten neónovozelený vľavo. Nebojte, tú paletku používam len keď nemám po ruke takéto farby, ale moje oči ju v pohode znesú.
Pod obočie ešte šup šup s bielym matným tieňom.
Čierna linka, rovnako ako na druhej strane, s dôrazom na ten biely medzipriestorček pod zeleným tieňom.
Červená spodná línia, postup ostáva znova rovnaký, ako pri pravom oku. Inak, použila som kontúrku na pery.
A nakoniec biela waterline a špirála.

Hviezda:
Hnedou ceruzkou som si nakreslila obrysy hviezdy.
Zlatým tieňom, tým, čo je na fotke v čiernej paletke úplne hore, som hviezdu vyplnila. Prešla som aj po obrysoch a rozmazala som ich, aby hnedá ceruzka nebola vidieť.
Uprostred som ešte rozblendila svetlejší zlatý tieň (ten v strede), aby bola hviezda jasnejšia.
Pridala som aj žltý tieň z tamtej paletky v ľavom rohu.
Do stredu naťupala aj trochu bielej, rovnako ako v prípade vločky.
Aj pri hviezde som si dopomohla korektorom, aby obrysy kontrastovali s pleťou.
A nakoniec som pomedzi cípy prstom naniesla strieborný tieň.

Pery:
Prešla som ich červeným rúžom, odporúčam nejaký menej hydratačný.
Ďalej som totiž pery orámovala zelenou ceruzkou (gélovou Longlasting od Essence, odporúčam, dobre držia, aj v kontakte s vodou).
Opäť aj pri tejto polke pier som si pomohla pri strácaní tieňom, konkrétne tým najtmavším zeleným dole, a svetlým zeleným z okrúhlej paletky.

*

A máme hotovo, uf, približne 4-5 hodín piplačky, ak sa dobre pamätám. Som proste slimák. Ale slimáčiky sú, náhodou, fajn zvieratká.








Asi sa ešte trošku rozpíšem, chcela by som upresniť pár vecí, čo mi ležia na srdci. Ja si asi nikdy nezvyknem na to, že by som niekedy v živote mala napísať aj kratší článok, však? :D Sakra, myslela som, že aspoň ten postup by vyšiel na menej textu.

Celé líčenie očí je tvorené takmer len pomocou pár základných typov štetcov a nanášala som väčšinou penovými aplikátormi. To je dôvod, prečo som neuvádzala, čím nanášam, tieňujem a pod. Nie je to, samozrejme, také precízne, aké by mohlo byť za pomoci kvalitnejších pomôcok. Avšak tvrdiť, že sa niečo nedá alebo nesmie len preto, že tie kvalitné pomôcky nemám, je podľa mňa škoda. Stojí ma to väčšie nervy, ale ako-tak docielim, čo som chcela docieliť. Okrem toho si myslím, že každý už má v podvedomí zafixované svoje preferencie, čím čo nanášať. Ale tak, keď sa mi raz dostanú do rúk nejaké reprezentatívnejšie štetce, snáď to bude pohodlnejšie. :)

Napadol mi k tomuto príklad z oblasti hudby: Keď sa decko chce naučiť tvoriť hudbu, tiež jeho prvý nástroj nebude stáť majland a ono nespadne z neba ako rodený umelec. Mne na strednej škole nechcel učiteľ dovoliť hrať jedny Vianoce istú pesničku, pretože je až primitívne jednoduchá a "veľmi sa strápnim" (tak prečo je jej autorka dnes úspešná?)... Aj s tým málom, čo som vedela, som ho predsalen prehovorila, že za prípadné strápnenie budem niesť následky ja. A nakoniec som od neho potom schytala reakciu "nebolo to až také zlé", čo je paráda! A taká perlička - v ten istý rok som mala česť vidieť hudobníka menom Seasick Steve, ktorý hral pesničky napríklad na 1 strune natiahnutej na niečom, čo sa rozhodne nedalo nazvať gitara. Podobných home-made nástrojov tam mal viac. Hral na hlavnom stage a bol to jeden z najlepších koncertov.
Snáď sme sa pochopili, čo som tým chcela naznačiť, občas mám pochybnosti o svojich vysvetľovacích schopnostiach. Proste, keď vás niečo baví, hľadáte spôsoby - spočiatku aj také, ktoré z vás nespravia na počkanie majstra sveta.

Popravde, väčšiu neplechu než štetce mi robili niektoré nekvalitné očné tiene, ktoré v priebehu tvorenia mizli (bolo potrebné to stále opravovať). Prípadne sa niektoré nedali dobre rozmazávať oproti iným. Preto ani nebudem v mojich článkoch uvádzať, čo všetko konkrétne som použila, navyše s veľkou pravdepodobnosťou sa to už ani nepredáva.
Fotky očných tieňov vám sem budem vkladať len tak pre inšpiráciu, aby ste mali prehľad o tom, aké farby som použila, pretože zrovna toto sa príliš nedá vydedukovať len tak z pohľadu na líčenie. Napríklad odtieň očnej linky/ceruzky/rúžu je z fotiek zreteľnejší, preto pri týchto veciach uvediem len názov. Nebudem fotiť ani samozrejmosti, ktoré doma určite máte (alebo ich ľahko nahradíte), teda špirálu, korektor, ani napr. čiernu linku, a podobne.
Úprimne, ja keď niečo skúšam podľa tutoriálu, ani nepostupujem presne podľa neho - vždy niečo vynechám, niečo pozmením alebo pridám. Podľa toho, čo mám doma. Vy napríklad ani nemusíte použiť úplne rovnaký odtieň ako ja! :)
Samozrejme to, čo je aktuálne dostupné, spomeniem (ak to nie je zrovna tá ľahko nahraditeľná vec). A pokiaľ budem poznať alternatívu k produktom, ktoré sa už nepredávajú, uvediem aj to. 

V podstate ani neviem, či bude adekvátne považovať tieto návody skutočne za návody. Skôr za prezentáciu niečoho, čo som si z nudy vytvorila a v akých krokoch som sa k tomu dopracovala. Chcela by som síce pridať aj nejaké denné líčenia, ale aj tie budú určite viac zamerané skôr na konkrétnu tému, takže veľmi "denné" to asi predsalen nebude...

Cieľom týchto článkov bude pre mňa hlavne len ukázať vám moje nápady, o nič viac mi nejde; som samouk a poriadne sa líčim len od nejakých 17-tich, takže ešte sa mám čo učiť. :)

To je pre dnešok odo mňa všetko, vy mi keďtak dajte v komentároch nejaký tip na ďalšie líčenie, ktoré by som niekedy mohla vyskúšať. A vlastne, ak ste sa dostali až sem, tak wow, s údivom tlieskam! Čestné slovo, že pri ďalšom makeupe už budem mať prsty na reťazi, nie na klávesnici. Tu mi šlo hlavne o tie informácie. Ok, milión informácií.



Radi si na blogoch prezeráte makeup tutoriály, inšpirujete sa nimi?
Ako na vás vplývajú takéto netradičné tutoriály?
V čom myslíte, že by som sa mala ja zdokonaliť, keď budem pripravovať ďalší?

4 komentáre:

  1. Odpovede
    1. Ďakujem krásne a na tvoj blog sa určite pozriem. :)

      Odstrániť
  2. Tak som si teda urobila tie pery a to je riadna pecka naživo! Síce ma najprv s prepáčením srala biela ceruzka na pery lebo nie a nie ju zastrúhať (stále sa lámala :-/ ), ale nakoniec sa podarilo a už to išlo samo.. Ja som asi taký blázon, že by som si tie pery nalíčila takto kľudne aj do mesta.. Teda asi iba ak by bol sneh, nech nie som zase za totálneho debila, ale proste vyzerá to masakrálne! :-D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Jéj, teší ma, že si to nakoniec vyskúšala. Chcelo by to foto, či? Celkovo ani som nečakala, že niekto sa týmto článkom niekedy inšpiruje. :D
      Inak ja som tiež schopná takéto veci nosiť, ale keď chodím do mesta v nejakých bláznivých výmysloch, tak mám pocit, že sa za mňa ľudia hanbia, neviem. :D Asi sa toho nezbavím, ale čo už, každého vec... Presne, do snehového počasia by to mohlo byť fajn, škoda, že už ani nevieme ako vyzerá. :D Teraz som si ešte spomenula na jeden nápad - nie môj, odkukla som to z netu - že kedysi pred dvoma rokmi som zvykla nosiť jednu peru červenú a druhú ružovú. Chcelo by to možno znova skúsiť... toto už si si vyskúšala? :)

      Odstrániť

Ďakujem za prečítanie článku. Ak sa rozhodneš zanechať tu reakciu, budeš odmenený/á pamlskom v podobe mojej odpovede.
Muc!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...