10. októbra 2015

5 otázok, ktoré sa nikdy nepýtajte festivalového nadšenca

Tento článok som chcela napísať trochu skôr, ale nevydalo, nuž publikujem ho tu teraz po sezóne a vezmite si z toho niečo pre budúce leto. :D

Človek príde z festivalu plný dojmov a teší sa, ako každému bude rozprávať o skvelých koncertoch a o tom, čo tam zasa vyviedol, o ľuďoch, čo tam stretol a podobne. Účasťou na hudobnej akcii takýchto rozmerov však riskuje, že bude odpovedať aj na otázky ľudí, ktorí nevedia ako to na festivaloch chodí, alebo majú iný hudobný vkus.

Zozbierala som pár otravných otázok, na ktoré ja odpovedám najčastejšie, prípadne boli položené mojim známym. Berte to len ako úsmevný varovný signál, čo môžete očakávať, keď prídete z festivalu, alebo naopak, čo sa vy nikdy nepýtajte. :)


1: Boli tam známe skupiny?
V prvom rade tam hrali skupiny, ktoré počúvam ja. Myslím, že to mi ako dôvod ísť na nejakú akciu stačí. A to, že konkrétny človek nepozná nejakú skupinu neznamená, že nie je všeobecne známa.

2: S kým si tam bola?
Neviem, čo pokladateľ tejto otázky očakáva za odpoveď, ak nepozná ani jedného z mojích festivalových parťákov.

3: To si za takú blbosť platila tak drahé vstupné?
Pretože ten, čo vyplodil zo seba takúto perlu, si kupuje len chlieb a ročne jedny ponožky, že? Všetci vieme, že takýto človek väčšinou investuje do ešte väčších prkotín, len mu to ešte nikto nepovedal.
Z tejto kategórie ľudí sa často vykľujú dokonca psychológovia: "Mohla si ísť radšej na ***, stálo to oveľa menej a hrali tam lepšie skupiny." Heh. Týmto filozofom radšej poradím ja, nech si 100x prečítajú odpoveď na otázku č. 1.

4: A videla/stretla si aj *?
* - dosaď si nejakú známu osobnosť, s ktorou na nete kolujú fotografie a články o tom, že tam pobehovala
Áno, samozrejme, určite som stretla všetky celebrity sveta v areáli, kde sa nachádza viac návštevníkov, než je počet obyvateľov v mojom rodnom meste. Zlaté.

Pobavili ma aj poznámky o Coachelle (ktorých je stále viac), ako by na ňu niektorí išli hlavne kvôli tomu, aby tam postretávali svoje obľúbené slávne osobnosti. Skutočne si niektorí myslia, že keď za niekým vkuse behá paparazzi, tak by ich pri každom nájazde na gastrostánok stretávali aj oni, napr. kupovať si hot-dog? Ten festival je obrovský... Ja mám problém stretnúť sa aj s kamarátmi na slovenskej akcii, keď má niekto vybitý telefón. Občas nám trvá zbadať sa, aj keď si práve kývame a vyzeráme pri tom ako vypustené šimpanzy, aby sme sa neprehliadli. Často sa ale nenájdeme ani vtedy, keď si po telefóne presne opíšeme bod, kde presne sa práve nachádzame. :D Realita.

Ok, v našich končinách je ešte celkom reálne stretnúť obľúbenú osobnosť len tak na koncerte, ale na akciách rozložených na niekoľko kilometrov si to fanúšikovia väčšinou mieria s istotou rovno ku backstage, pri ktorom už vykrikujú ďalší fanúšikovia, až kým to nezafunguje (no väčšinou, ak nemajú VIP vstup, odtiaľ odídu aj tak sklamaní, pretože za plotom je zadubený securiťák alebo, veď čítaj ďalej).

Navyše, ak je reč o hudobníkoch, nie všetci z nich sa pohybujú po areáli pre nás, bežných smrteľníkov - niektorí po odohraní svojho koncertu balia "kufre" a vezú sa späť do hotela. Alebo si jednoducho neprajú vôbec kontakt s fanúšikmi. Prípadne sa nejako zamaskujú, aby sme ich v dave nespoznali.

5: A boli tam pekní muži/ženy?
Nie, krásu tých desiatok/stoviek tisíc návštevníkov oboch pohlaví som tam zastupovala len ja.

*

(zdroj)

Plus ešte malý bonus k dnešnému trendu festivalových líčení a outfitov:
Keď už píšem o festivaloch, nedá mi to nevyjadriť sa k tomuto problému, tu sa ale vyventilujem trochu viac, pretože ma to dlhšiu dobu nahlodáva. :D

Aj ja sa rada pekne oblečiem, a namaľujem, aj keď to tam nikto na vás nerieši. Líčenie však musí byť v prvom rade vodeodolné. Tie preplácané tutoriály na youtube sú síce krásne, ale predstavte si, že ste niekoľko dní prakticky stále vonku, chvíľu sú extrémne horúčavy, potom nečakaný hodinový lejak... Podľa mňa stačí, ak si na sebe vyčaríte líčenie s použitím max. 4-5 vodeodolných produktov, prípadne aj nejaké metalické tetovanie. Žiadny contouring, dymové oči a podobne. Ste si isté, že by ste to zvládali maľovať a potom odličovať? V stane, v ktorom sa dopoludnia budíte spotené akoby ste kúpeľňu nevideli 2 roky, a v ktorom v noci od zimy drkocete zubami aj v svetri?
Ak aj áno, kontrolujte si predpoveď počasia, v USA ho vraj majú celkom stabilné, ale viete, ako to chodí u nás... Preto ešte raz pri vrtkavom počasí zdôrazňujem vodeodolnosť.

Čo sa outfitov týka, na nete je plno fotografií s vyfintenými celebritami na festivaloch, ale mnohé z nich tam toho asi veľa nenarobia, hlavne keď majú na sebe niečo biele/dlhé/nepohodlné. :D Ja som v "bežnom živote" vcelku čistotný človek a v kúpeľni trávim aj hodinu... no a aj na akcii, kde nie sú bahenné oázy, sa zvyčajne zababrem aspoň od trávy, alebo na seba vykydnem nejaké jedlo, či pivo. Pretože som vonku. A hlavne, festival samotný nie je zrovna najčistejšie prostredie. Pravdaže nič proti samotným outfitom, všetko je to krásne, ale skôr do mesta, povedala by som... mne by bolo tých pekných topov, šiat, sukní ľúto. :)

Ja nadobúdam dojem, akoby takmer všetky tieto články (až na pár svetlých výnimiek) publikovali ľudia, ktorí nikdy na žiadnom festivale neboli. Hlavne teda narážam na články, ktoré nájdeme na známejších internetových magazínoch, najmä tých ženských. Autorka stiahne pár štýlových fotiek z Coachelly a zjavne si myslí, že je to jediná hudobná akcia na svete a že tá biela šifónová blúzka prežije moshpit pod pódiom (ktorý chcete-nechcete aspoň raz zažijete, ak nechcete stáť niekde pozadu). A že ten obrovský klobúk a la parížsky chic nebude v tej tlačenici nikomu vadiť. Na väčších koncertoch máte miesto pre seba asi tak 30x30cm s tým, že vedľa vás môže stáť zopár spitých agresívnych 2-metrových týpkov, ktorí si do vás párkrát udrú lakťom, či celou svojou váhou, aj napriek tomu, že ste tam za dámu. Možno skončíte aj na zemi. Niektoré koncerty sú tak trochu boj o prežitie a musíte si tam dávať pozor aj na dlhé rozpustené vlasy. Ja sa tou atmosférou celkom bavím (sadista :D ), ale niekto by to možno nečakal, nikto mu to proste takto nepovie, všade na internete sú o festivaloch písané samé pozlátka...
Ak si chcete brať na festival široký klobúk či dlhé šaty/sukne, určite si ich oblečte len na momenty, kedy sa nechystáte byť vpredu na hlavnej hviezde. Inak vám ich bez milosti niekto pošliape.
Okrem iného nemám rada uniformitu a módne diktáty, ktoré vám presne doporučia, na akú udalosť sa ako obliecť a potom tak nakoniec aj väčšina ľudí príde, aj keď také outfity bežne nenosia.

Na takéto podujatie sa dá pekne obliecť aj v najlacnejších kúskoch, čo doma máte, a na líčenie vám postačí malá kozmetická taštička. Beztak realita je taká, že si vás tam ľudia veľmi nebudú všímať, pretože všetci budú vyzerať podobne ako vy. :D (Podľa mňa je to ale pozitívum, toľko ľudí na rovnakej vlne!) Festival nie je módna prehliadka ani karneval, a to hovorím ako skutočný závislák na líčení, aj obliekaní.
Musíme si uvedomiť, že tie celebrity v šatách väčšinou asi nechodia na koncerty úplne dopredu, aspoň myslím, pretože to by sme určite postrehli na nete fotky z takýchto momentov. Ja som zatiaľ videla všade fotografie slávnych len mimo koncertov, niekde v areáli. Prípadne mali "po ruke" ešte nejakého bodyguarda, s ktorým asi fanúšikovať pod pódium tiež nešli... :)


Na záver ešte malá ukážka z Glastonbury. Takto to býva na väčšine veľkých zahraničných festivalov (česť výnimkám), ale nie je to v menšej forme vylúčené ani na tých slovenských a českých:

(zdroj)

(zdroj)



Čo vy a váš názor na hudobné festivaly, zúčastnili ste sa už nejakého?
Chystáte sa budúci rok niekam?

8 komentárov:

  1. Paráda, tento článok sa mi páči! Na festivaly sa moc nedostanem, poväčšine chýba partia, ktorá by "vysolila tie nenormálne prachy za lístok" alebo dookola tie výhovorky ako je všetko ďaleko a ako tam nikoho nepoznajú.. Takže väčšinou sa dostanem len na nejaké naše mestské festivaly (diky ti Ivan za Dobrý festival :-D ) raz-dvakrát za rok. Inak ale tá atmosféra je tam rovnaká, proste sa ľudia bavia, skáču, bláznia sa.. Pamätám ako som si obula na festival asi dva týždne staré botasky, bože ako som ich milovala, boli ozaj dokonalé.. A stačila jedna tancovačka (ehm, pogovačka) v dave pri Iné Kafe a botasky neprežili a mohli ísť rovno do koša.. Odvtedy som poučená, že na festival sa nechodí vo veciach, ktoré človek miluje! :-D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem, nečakala som, že vôbec niekoho zaujme... neviem prečo. :D
      Tak tak, ja tiež mať viac peňazí tak by som si to chcela obehnúť aj niekde mimo Slovenska, z takých festivalov mám len referencie po známych alebo si o nich čítam z nejakých zahraničných blogov. Prípadne videá. No a potom chýbajú aj tí ľudia, lebo keď už náhodou naškrabeš na nejaký Nova Rock v Rakúsku, alebo čo ja viem čo, tak zas tvoji najlepší spoločníci na to nebudú mať... Aj keď mne sa to stáva skôr opačne, že ja nemám. :D :D
      Absolvujem jednu Pohodu, a potom sa po zvyšok roka nudím, takže peniaze vysolené aspoň tam neľutujem. Každopádne škoda, že si toto leto na ňu nešla, boli tam Die Antwoord a všimla som si, že na svojom profile ich často zdieľaš. :D Naživo to bola pecka.
      A inak potom už len pár okolitých menších koncertíkov, tie mám niekedy aj radšej, lebo mám pre seba viac miesta na skákanie :D ... Atmosféru na Iné Kafe ti verím, my sme ich tu mali nedávno a dosť som sa aj ja bavila. :) Tie botasky, chúdence! :D :D Ale tá posledná veta je trefná. Inak mne sa topánka zvykne občas pri väčšom pogu aj vyzúvať a na 1 nohe ju medzi ľuďmi lovím. :'D

      Odstrániť
    2. JJ, viem že tam DA boli a trieskala som si hlavu o stenu, že som nemohla ísť kvôli Chorvátsku.. :-/ Raz za tisíc rokov tu príde niekto, koho fakt každou bunkou tela žeriem a ja na to proste nemôžem ísť.. Na facku toto! Mi zrovna napadlo ako sme na festivale s kamarátom spali pod holým nebom, lebo veď načo by nám bol stan, že.. :D A že kde si pôjdeme ľahnúť, tak sme sa zvalili na zem za domčekom pre záchranárov (fesťák na kúpalisku).. ležíme na karimatkách prikrytí nejakou tenkou dekou, snažíme sa zaspať a jedným uchom ešte počúvame hudbu z neďalekého pódiá. Marek po chvíli už spal, ja som ešte tak nejak tretinou mozgu vnímala okolie. Zrazu dojde chlapík na roh "našej búdy" a začne močiť (asi tri metre od nás), och, myslela som že ma porazí! Bože, celý čas tam niekto chodil čúrať, ale našťastie takmer všetci keď nás tam zbadali spať, išli inde, no ale už len ten pocit, že si niekto z nášho prechodného domova robí wééécéééé.. No děs a hrůza :-/

      Odstrániť
    3. Aha, ty si vlastne bola v Chorvátsku... ale chápem, mňa tiež štve, že moje úplne najviac obľúbené skupiny majú tie koncerty tak "skvelo" zorganizované, že som tiež buď niekde preč, alebo nemám peniaze. Mohli by na to brať ohľad! :D
      Tak toto nie... veľmi sa smejem teraz. :D :D Tu sa úplne prejavil zákon karmy: vy ste nespali pod stanom, pretože veď načo, a ostatní zase nechodili na WC, pretože - no - načo. :D Ale aj keď máš teraz takú vtipnú spomienku, tak predpokladám, že v tej chvíli ti asi veľmi do smiechu nebolo... :)

      Odstrániť
  2. Kamarádka jezdí každý rok na Masters of Rock, takže vím, že nad těmahle otázkama jen kroutí očima. :D
    A děkuju moc za povzbuzující komentář. ♥

    http://elle-cullen.blog.cz/

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Fakt? Teda, ja som to písala hlavne na základe ľudí, ktorých poznám, ale je dobré vedieť, že to takto sedí viacerým. :D
      Nemáš zač, rada som sa vypísala. :)

      Odstrániť
  3. Masters of Rock je neeej:D Jinak fajn článek.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Šla by som sa pozrieť aj tam. :) Problém sú väčšinou peniaze, toľko by som toho chcela obehať, ale nedá sa. :D

      Odstrániť

Ďakujem za prečítanie článku. Ak sa rozhodneš zanechať tu reakciu, budeš odmenený/á pamlskom v podobe mojej odpovede.
Muc!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...