21. septembra 2015

Zaostrené na "ovce"

Tadá, hlásim comeback a po niekoľkomesačnej prestávke som späť! Dôvody mojej neaktivity boli pestré (problémy s počítačom, pripojením na internet, so svojím životom - klasické výhovorky), každopádne tento červeno-ružovo-žltý kus internetu mi začal chýbať a pauza ma len utvrdila v tom, že toto celé tu je už tak nejak súčasť mňa. Hm, vyznieva to dosť sucho. Aj napriek snahe dojať. :D

Koniec španielskoidného temperamentného úvodu.
Temperamentný duch však touto vetou nekončí, posúvam sa od dojatia k mudrovaniu.

Tiež ste si všimli ako ľuďom v poslednom čase dvíha ego, keď môžu o niekom hrdo, s vypnutou hruďou prehlásiť, že je ovca? Mám pocit, že niektorým toto slovo prerástlo cez rozum, používa sa neodôvodnene a stráca sa jeho skutočný význam (ovšem, tým nemyslím pastierske zvieratko).

Nakoľko ma to začína štvať, rozhodla som sa napísať o tom pár slov.

(Fialová nie je len tak. Chce byť iná!)

Poznáte to: obľúbená značka, obľúbená kapela, Android, iVšeličo, BubbleTea, kávičkovanie, nejaký prvok aktuálnych trendov alebo už len to, že si kúpite na zajtra 5 rožkov. To všetko sú podnety pre dnešných supermanov (nielen internetových!), aby si do vás rýpli, že s takými ako ste vy, čo kráčate slepo s davom, sa nemienia ani baviť.
Až máte niekedy sami pocit, že konkrétny superman je vlastne (v jeho hlave) jediný na tomto svete, ktorý je "iný". Beda, ak vychválite do nebies všeobecne známy produkt! Na akýkoľvek podložený argument použije svoju univerzálnu odpoveď, ktorou okrem vás obdarí aj ostatných diskutérov: "Všetci ste ovečky." Ak to nevzdá už týmto, otvorí vám ešte oči hustým vkazom, že sa bojíte byť iní, že vám nezávidí váš ovládaný život. Asi tým chcel naznačiť, že vy mu jeho prudko nezávislý život závidieť rozhodne máte.
A to ste pôvodne len okomentovali nový model Adidas botasiek, alebo krásnu Urban Decay paletku očných tieňov. Botasky by ste si určite mali kúpiť radšej od abcdefgh. V kozmetike uprednostnite ijklmnop, pretože UD je mainstreamové šialenstvo. A nekupujte si rožky! Nedovoľte systému (zľave v hypermarkete), aby vás ovládal!

Nechcem týmto naznačiť, že splývať s davom je v poriadku. Nie je. Predstavte si však, že sa spustí ošiaľ ohľadom nejakej novinky na trhu. Nájde sa dav ľudí, ktorí zistili, že je daná vec trendy a kúpia si ju z tohto dôvodu. A potom sú tu tí, ktorí si vec kúpia preto, že im vyhovuje. A "vďaka" tej prvej skupine, je táto druhá zbytočne zaradená tiež medzi stádo ovplyvnených. Môžeme to vidieť napr. pri EOS mánii. Sedelo by to aj na tetovanie. Životný štýl. Prácu.

To, že má niekto obľúbenú značku, produkt alebo žije určitým spôsobom života, ho automaticky nezaraďuje medzi "ovce". Ovca je človek, ktorý splýva s davom, nasleduje trendy a prispôsobuje sa, pretože je to pre neho pohodlnejšie. Snaží sa zapadnúť do skupiny ľudí, v ktorej bude považovaný za aktuálneho a pohodového, bezproblémového. Dôvodom tohto prispôsobovania sa je podľa mňa podvedomá snaha byť "normálnym". Odtrhnutím sa od bežných "šedých" ľudí by riskoval, že bude stredobodom pozornosti v negatívnom zmysle. Je pohodlnejšie nepovedať si svoj názor, alebo si ho vytvoriť podľa skupinky, v ktorej je, alebo podľa trendov, ktoré sú aktuálne. Tento človek potláča svoju osobnosť, berie si k srdcu názory ostatných, alebo má svoju komfortnú zónu. Pokiaľ však nejaký človek robí nejakú činnosť, či kupuje si moderné vychytávky, ale vie si to odôvodniť a vie, prečo tak činí, NEROBÍ to z neho ovcu.

Ten chalan, čo neďaleko beží v Nike Airmax, si ich možno kúpil len kvôli športu.
Tá baba, ktorá oproti tebe vo vlaku vytiahla EOS balzám, možno nenašla nič lepšie na popraskané pery.
Retro oblečenie sa stalo korisťou "oviec", ale tamto dievča možno tie kraťasy s vysokým pásom zháňalo roky.
Tričiek s Metallicou, Nirvanou, či AC/DC už sú plné ulice, ale ten týpek pred tebou v rade pred pokladňou ich možno naozaj aj počúva.
A bez zamestnaného "stáda" by vaša firma skrachovala. Vlastne pokiaľ sú s prácou spokojní, prečo odchádzať?

Proste, nikdy neviete.


*

Okrem oviec je tu však aj druhá extrémistická skupina. Presný opak. A myslím, že je ich stále viac. Snažia sa byť rozdielni od ostatných za každú cenu. So všetkým, čo je aktuálne, zásadne nesúhlasia. Aby ich niekto nezaradil do "šedého davu", dištancujú sa od všetkého, čo "šedý dav" uznáva. Od všetkého. Títo ľudia podľa mňa tiež majú nejaký problém so sebou. A dovolím si povedať, že tiež potláčajú svoju osobnosť. Pretože to, že sa snažia robiť všetko inak, nerobia z presvedčenia, nevedia si to logicky odôvodniť, len jednoducho chcú byť národnými hrdinami.
A konieckoncov, táto skupina jedincov len vytvára ďalšie stádo oviec. Takže je v podstate jedno, kto je kto.

*

Tí, ktorí ma dobre poznajú, vedia, že aj o mne sa hovorí, že som dosť odlišná - avšak veci, ktoré sú mi blízke, si viem odôvodniť. Nerobím veci inak, len aby to bolo inak, v prvom rade sa musia stotožňovať s mojími presvedčeniami. A rozhodne sú mi blízke aj veci, ktoré sú komerčné. Určite sa ich nevzdám len preto, že sú "tuctové".


A ja vás vyzývam,
buďte sami sebou! Nesnažte sa ani zapadnúť, ale ani byť za každú cenu iní! Robte to, čo vás robí vami! A práve to vás odlíši od ostatných. :)

6 komentárov:

  1. Jééé kočko jak já stebou souhlasím...
    Já? Neustále slyším jaká su ovce a jsem mainstreamová kráva, protože chodím do starbucksu 3x týdně (od té doby co je v Brně).... už nikdo nevidí, že do Starbucksu jsem chodila v období, kdy v celé Praze byly jen tři provozvny... ani to, že prostě touhle značkou a především tím dobrým kafem (někomu nechutná, mě zas nechutnají ty patoky jménem Lavazza a Kofi Kofi, ale každej jsme jinej proboha)...
    Lidi si prostě do pusy nevidí... když na někoho použiji označení "ovce", tak si to dovolím u lidí co opravdu znám a najednou u nich pozoruju, že dělají všechno to co je (asi nějakým polobohem) určený jako IN... pak mu řeknu, že je ovce... do té doby je mi to šumák... eos používám taky, naked miluju a ne proto, že je najednou v sephoře (zase důkaz, že oblíbené věci si dokážeš zařídíit i když je nemáš v místě bydliště)...
    Více mi pijou krev samozvaní hipsteři... Jako, že dodnes nevím co to vlastně je... já si to vykládám jako "všichni jdou po chodníku, já půjdu po silnici"... nějak nechápu ten smysl toho... Proboha to lidi už opravdu neumí dělat nic po svém? Musí spadat do jednoho (ovce) nebo druhého (hiprster) extrému? Co žít sakra podle sebe a kašlat na to co si o tom jiní myslí?

    Loveliness By Tess

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja si už pripadám trápne, ako s tebou skoro so všetkým musím súhlasiť, to nie je fér. :D :D
      No Starbucks bolo úplne prvé, na čo som si pri písaní tohto článku spomenula. Ja som to zatiaľ nemala šancu ochutnať (sedlák :D ), ale náhodou to vyzerá super a ja napr. absolútne nemusím obyčajnú čiernu kávu... A je to presne o tom, tebe to tiež jednoducho chutí a viac nie je čo riešiť...
      Toto leto som prvýkrát mala BubbleTea, len zo zvedavosti, ale celkom mi to zachutilo, každopádne cítila som na sebe tie pohľady ľudí, úplne z nich kričalo že "ježiš ďalšia mainstreamová krava". :D Holt, každému vyhovuje/chutí niečo iné.
      Vidíš, slovko hipster mi tentoraz ani nenapadlo. Ale pochopila si ten význam chodník/cesta správne. :D Je to šibnuté, každý nech si robí, čo chce... a nie sa stále podriaďovať tomu, čo si kto myslí.
      Ďakujem za dllhý komentár! ♥ :)

      Odstrániť
    2. No vidíš to a já bubble tea ochutnala a jediný co jsem zahlásila "co na tom všichni mají?"... =D ale tak když jim to chutná tak co, já jím taky věci, které 99% lidí nechutná a nesnáším, když to někdo komentuje...
      Ti co na nás právě zahlížejí jsou jen největší chudáci a mě je jich vlastně líto... neumí žít podle svého, ale škatulkovat ostatní to umějí skvěle...
      Nejvíc mě dojímají tzv. hipostrovy... to jsou jako kavárny, kam nechodí přesně tyhle mainstreamový krávy jako jsme my dvě, ale všichni ti co lezou po té silnici a co na tom, že když tam začnou lézt všichni, tak je z toho zase mainstream... To je prostě bludnej kruh a jsem ráda, že si dělám co chci =D

      Nemáš za co kočko =)

      Loveliness By Tess

      Odstrániť
    3. Tak komentovanie jedla mi je tiež proti srsti, niečo si zrovna vychutnávam a niekto mi vtedy hrdo povie, že "ja to nemám rád/a", prípadne ešte "ako to môžeš jesť?" :D (Nie zo srandy, ale so znechuteným výrazom v tvári.)
      Presne, je to bludný kruh, celá táto vojna. :D A tie kaviarne, no, neviem si ich nejak predstaviť (aj keď na nete som ich zopár spropagovaných videla), my tu v malom meste chodíme všade. :D

      Odstrániť
  2. konečne si späť so svojimi super duper článkami. ♥
    mám rada takých ľudí, ktorý nie su ovcou v stáde, nie len v mode ale aj v iných veciach, ale takto vo svete chodí každý sa niečím riadi ako mu povedia, prikážu pretože sa boja názoru, alebo len držia krok a držia hubu lebo im to tak vyhovuje, si taký človek v akej spoločnosti si, takže ak budeš s takým IN ľuďmi tak speješ k.. ak si nájdeš super spoločnosť pred tým sa vysporiadaš sám so sebou, budeš vedeiť na čom si kde si potom je to na správnej ceste :)

    http://teenmumy.blogspot.sk/

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujeem, no to moje písanie je strašné, už to nie je raz za mesiac, ale raz za dva. :D
      A inak hej, ja som tiež sa napočúvala, čo všetko musím, lebo toto tamto... a skoro všetko to boli aj tak len ustráchané bludy v zmysle "drž hubu a krok". :) Alebo ešte nemám rada, keď sa ma niekto pýta, či nebude trápne, ak niečo spraví... tak to by mal on sám vedieť posúdiť...
      Presne ako píšeš, najprv treba uvedomiť si trošku, čo by sme ľutovali, keby sme to počas života nestihli a neriadiť sa potom tým, čo si o tom ostatní budú myslieť. A potom prídu aj správni ľudia, keď sa nebudeme vo všetkom prispôsobovať. :)

      Odstrániť

Ďakujem za prečítanie článku. Ak sa rozhodneš zanechať tu reakciu, budeš odmenený/á pamlskom v podobe mojej odpovede.
Muc!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...