10. mája 2015

Už nie som kojenec, prechádzam evolúciou hladkých pier

To znelo ako nejaký reklamný slogan, ktorý sa vám počas pozerania filmu na komerčnom televíznom kanáli objaví minimálne asi stopäťdesiatkrát. Pochopil vôbec niekto, o čom bude v dnešnom článku reč? :D

Áno, dnes si povieme niečo o tom, ako u mňa obstál eos - evolution of smooth, ktorý vám spamuje všetky sociálne siete a niekomu to už aj poriadne vadí. Šifrou "kojenec" som mala na mysli ďalší známy balzam Baby lips a už vám asi z kontextu došlo, že mi akosi nie je sympatický. Nemusí byť zlý, ale mnoho dám sa sťažovalo, že im na perách vytvorí len vrstvu, ktorá sa ale nedostane do pier, a teda nehydratuje. Nič pre moje extra popraskané pery v zime, aj v lete. Práve preto si myslím, že mám k tejto téme čo povedať.
Čo naozaj nechápem, je to neustále porovnávanie týchto dvoch balzamov. Oba majú úplne iné zloženie, inú cieľovú skupinu, takže ich porovnávanie je dosť neobjektívne. Podľa mňa by sa mali zrovnávať seberovné produkty.

Eos ma na prvý pohľad celkom zaujal. Mala som, samozrejme, dosť veľké podozrenie, či to nie je len ďalšia mainstreamová fraška s peknou reklamou, ale nulovým účinkom, a či sa za to oplatí vyhodiť peniažky. Pokúšam sa však nemať predsudky, kým danú vec nevyskúšam.

V apríli sa ale akoby na zavolanie dostal aj k nám do mesta, a do vypredania zásob sa ocitol v lekárni. Hneď som po jeden utekala, pretože som zvedavý tvor, no bola som trochu sklamaná, že nemali Medicated Tangerine špeciálne na popraskanú papuľku, tak som si vybrala iný.

Ako u mňa obstál po mesiaci používania v podstate "obyčajný" Summer Fruit, ktorý v popise ale nemal žiadne špeciálne účinky?


Eos je, ako sme sa už isto skoro všetci dočítali na viacerých zdrojoch, 95% organický a 100% prírodný. Obsahuje bambucké maslo, jojobový olej a vitamín E, avšak všimla som si, že niektoré balzamy obsahujú aj olivový alebo kokosový olej, a tiež každý jeden má iné zloženie a iné poradie jednotlivých zložiek. Preto, keď budete mať zálusk na inú príchuť ako mám ja, prejdite si na eshopoch tie rozdiely. Všetky guľôčky však spája to, že sú bez parabénu, gluténu, ftalátu a petrolátu.

Eos je zároveň značka, ktorá okrem balzamov vyrába aj holiace krémy, telové mlieka a krémy na ruky. Samozrejmosťou je netestovanie na zvieratách.


Zloženie Summer Fruit:
Olea Europaea (oliva) olej*, Beeswax/CERA ALBA (včelí vosk)*, Cocos Nucifera (kokos) olej*, Simmondsia Chinensis (jojoba) olej*, prírodná aróma, Butyrospermum Parkii (bambucké maslo)*, Stevia Rebaudiana (stévia) extrakt*, Tokoferol (prírodný vitamín E), Helianthus Annuus (slnečnica) olej*, Vaccinium Angustifolium (čučoriedka) extrakt*, Fragaria Vesca (jahoda) extrakt*, Prunus Persica (broskyňa) extrakt*, Limonén**, Linalool**.
*organický. **súčasť prírodnej arómy.

Dojmy po 1. dni používania:
Ako som už spomínala, mám veľmi popraskané pery celý rok. V poslednom čase už na tom boli tak zle, že na ne nepomáhalo nič. Mala som síce otvorené 2 iné balzamy, no výsledky neboli vôbec hojivé. Zatiaľ jediný produkt na pery s chemickým zložením, čo mi vyhovuje, je náš slovenský Vitalos cherry. Ale eos na mňa kričal zo všetkých strán, a keď prišli k nám do mesta, tak som tomu dala nádej, risk je zisk, nie? 

Celkom som bola zvedavá na prvé dojmy z vône, pretože doma zatiaľ nemám žiadny čisto prírodný produkt. Po otvorení eosu som konečne prišla na to, čo z tých jeho vôní všetci majú. Kričala na mňa jemná ovocná, naozaj letná, broskyňová aróma a proste - nemohla som z nej! Je to niečo úplne iné, než sme zvyknuté od chemických produktov.

Čo ma však prekvapilo, a to v zlom, bola konzistencia. Verte mi, prvýkrát som naozaj ľutovala "vyhodené" peniaze. Som zvyknutá, že balzam je väčšinou mastnejší, a eos na mňa pôsobil trochu suchším dojmom, proste nezvyk. Nuž ale pokúšala som sa aspoň hodinu si pery nehrýzť, neoblizovať, a spoliehať sa na zázrak. 
A zázrak sa veru onedlho dostavil! Nestačila som sa čudovať, čo toto nepatrné čudo dokázalo za možno hodinu alebo dve. Keď som sa zo zvedavosti dotkla po tomto čase pier, boli úplne hladké, mäkké, šupinky sa zacelili. Cítila som, že sa úplne toho zloženia pery "napapali", pretože balzam bol v nich vpitý. To isté môžem povedať o účinkoch po prvej noci, keď som si eos naniesla pred spaním. Ráno som sa zobudila s rovnako hladkými perami, bez nedokonalostí. Zvláštne, že? Toto s mojím šupinatým kráľovstvom na perách ešte nedokázal asi žiadny výrobok. Ten Vitalos sa chytá, kto chce lacný úlovok, ale nechcem porovnávať 2 diametrálne odlišné balzamy.

S tou konzistenciou je to asi tak, že hlavne mladé dievčatá na eos dosť nadávajú, lebo podľa mňa ostali len pri prvých dojmoch. Keď už ale niečo skúšame, musíme to detailne pozorovať. Alebo majú zdravé pery, na ktorých ten výsledok proste možno nevidia, tak sa im zdá, že to nemá žiadne účinky. :)



Teraz prejdime na detailnejší opis, resp. môj názor na jednotlivé body týkajúce sa eosu.      


1. Obal

Obal je dosť odolný, nie je to klasický tenký plast, je dosť hrubý a protišmykový. Na spodku je vryté ploché logo (ako na obrázku vyššie), čo umožňuje, aby produkt ostal na mieste a neskotúľal sa.
Používateľky eosu sa akoby rozdelili do dvoch skupín - jedna, čo tvrdí, že je eos nepraktický na uskladňovanie v kabelke; druhá, čo tvrdí, že skladný naopak je. Ja sa zaraďujem do druhej skupiny, pretože nenosím tenké listové kabelky, a aj do mojej malej kabelôčky cez rameno sa v pohode vmestí, takže záleží asi na tom.
Menšie negatívum je, že aj keď všade sa píše, že je obal navrhnutý tak, aby vám pri šroubovaní nepoškodil balzam, ja som proste nemehlo a musím si na to aj tak dávať pozor. :D
Niekde na YT som videla video, v ktorom som sa dozvedela, že veľmi jednoducho rozpoznáte fake od pravého tak, že po odšroubovaní na vrchnáku z vnútornej strany je kód, hneď navrchu v strede, pričom fake ho nemá. Ja tam mám napísané čosi ako E6, ale je to fakt skoro nečitateľné, nedalo sa mi to ani zachytiť na fotku.
Produkt má, mimochodom, 7 gramov, čo je celkom dosť.


2. Aróma (vôňa, chuť)
Ako som už spomínala pri prvých dojmoch, vôňa si ma získala. Ja som človek omdlievajúci zo všetkého voňavého. Summer Fruit má voňať po broskyni, čučoriedke a jahode. Ja cítim hlavne broskyňu, ale keď to čuchám detailnejšie, cítim aj ostatné. Na vôni ma baví to, že ju cítim, aj keď je nanesená na perách, najmä keď sa hýbem, alebo do mňa sviští jarný vetrík.
Ako ste si už určite všimli v mnohých iných recenziách, on nielen dobre vonia, ale aj chutí. Nie je to chuť úplne identická s vôňou, aspoň mne to tak pripadá, je to proste sladká chuť, ale necítiť z nej nič umelé, čo by hlavne bozkávajúcemu mužovi mohlo na vás vadiť.
Mne chuť aj vôňa pripomína asi broskyňové želé cukríky.


3. Konzistencia

Už som písala, že sprvu ma znepokojila a obávala som sa, či mi bude vyhovovať. Ako ste sa už ale dočítali, nakoniec nebol problém. Ide o to, že nie je taká mastná ako sme u iných balzamov zvyknuté, skôr niečo ako veľmi stuhnuté maslo. Preto vám to aj vopred píšem, aby ste tiež neostali nemilo prekvapené. Mnohokrát to skončí práve tu, sklamanie je na svete a ochudobnili by ste sa tak o účinky, ktoré pôsobia veľmi nenápadne, ale po čase ich zacítite. (Samozrejme, záleží od typu pokožky, ale ja mám s perami stále problém a výsledky som spozorovala.)
Inak za ten mesiac, čo ho doma mám sa nemíňa ani pomaly, ani rýchlo, ale vidno už stopy po používaní, je to však málo nápadné, som teda zvedavá, koľko vydrží. Tiež teraz poznávam, že konzistencia už nie je taká tuhá, ako na úplnom začiatku, ale to je len môj postreh, lebo mne osobne to už nevadí, išlo fakt len o prvý dojem.


4. Účinky

 Toto je asi najdôležitejší bod, ktorý potrebujete vedieť. Znova upozorním, neodsúvajte tento balzam kvôli konzistencii, pretože mnoho dievčat na internete sa snaží ľudí od eosu odhovoriť len kvôli tomu, že im nepripadal hydratačný. Ja si však od jeho kúpy predstavujem hydratáciu trošku inak. Mastnejšie chemické balzámy mi síce vytvorili na perách vrstvu, ale keď som si ich dávala na noc, tak ráno som videla, že to ostane vždy len pri tej vrstve a šupinky sa ešte zhoršia, čo ma nútilo si ich stále strhávať a tak to šlo dookola. Eos má taktiku inú, zachytí sa na perách, takmer ho ani necítite, takže vám pripadá, že ho na sebe ani nemáte - ale potom budete prekvapené. Snáď milo. Dokonca aj mama mi sama od seba povedala, že sa mi pery nejako zlepšili.
Medzitým som skúšala použiť na 1 noc jeden z tých mastnejších balzámov, ale jeho účinky ostali tam, kde boli predtým a na vylepšenie textúry pier som musela znovu použiť eos. Mne pripadá, že tento balzám nemá byť ani tak hydratačný, ako hojivý.
Po mesiaci používania dodám, že áno, šupinky sa mi tvoria stále, ale eos ich pekne zvláda. To, že mám suché pery je však moja chyba a pokúste sa nad tým zamyslieť tiež: Máte dobrý pitný režim? Pretože ak sa nezhydratujete zvnútra, tak nejaký balzám na pery to nenapraví. Ja mám pitný režim hrozný, a tak nemám dôvod obviňovať balzám.


5. Dostupnosť a cena

 U nás sa dal zohnať za 6,50€. To je väčšinou aj cena, za ktorú eos kúpite na eshopoch bez poštovného. Záleží však na jednotlivých obchodoch, pretože som našla aj stránky, kde ich zoženiete aj za 4,99€ a vyzerajú celkom vierohodne. Záleží ale aj od jednotlivých druhov, limitované edície sú drahšie. Okrem dostupnosti na internete som sa však s prekvapením dozvedela z iných blogov, že sa niektoré druhy predávajú už aj v Dm drogériách za sumu okolo 7€.



Celkový dojem:
Ja si niektorý z balzamov kúpim znova. Asi nedám 11€ za limitku, ale z tých základných si určite vyberiem. Najviac ma láka už spomínaný Medicated Tangerine na popraskané pery, chcem zistiť, aký je medzi ním a tým mojím rozdiel v účinkoch. Keď sa raz k nemu dopracujem, dopíšem o ňom niečo priamo do tohto článku. O updatnutí vám dám vedieť na FB stránke blogu. Robím si ale zálusk aj na ostatné produkty, najviac si brúsim zúbky na krém na ruky, alebo krém na holenie.
Eos by som si znova kúpila aj vďaka zloženiu. Totiž, aj keby mi na 100% nevyhovoval, aspoň viem, čo si na pery mažem a nemusím sa báť, že sa mi do tela dostanú škodlivé látky. Síce nie som človek zaťažený len na prírodnú kozmetiku, ale aspoň v balzame na pery je dobré mať istotu. Samozrejme, prírodných balzamov je hneď niekoľko, lákajú ma tiež Crazy Rumors, Hurraw, Manufaktura a pod., ale zatiaľ mám odskúšaný len eos, ktorý ale určite môžem odporučiť.
Tiež si nemyslím, že som tzv. "ovca" len preto, že mi vyhovuje - myslím, že toto slovo sa už dosť zneužíva a používa sa aj tam, kde sa nemá. Ovca je totiž synonymom človeka bez názoru. A odsúdiť bezdôvodne produkt len preto, že mnohým vyhovuje - to je vlastne tiež príznak ovce, nie?


Hodnotenie:
Udeľujem plný počet mucíkov. Možno sa mi pod ruky raz dostane kvalitnejší produkt, ale voči eosu nemám žiadne výhrady, uvidíme ešte, aký bude ten liečivý mandarínkový alebo iné. V prvom rade si ale pamätajte, že za suché pery si môžeme väčšinou sami, takže od eosu očakávajte len to, čo má spĺňať balzam. :)



Čo váš názor na eos?
Vlastníte už doma nejaký, alebo plánujete si ho zakúpiť?

12 komentárov:

  1. Ty jo docela mi trvalo než sem se proskousala až sem :) ale cením tvou snahu napsat toho tolik ! :) jinak EOS používám už dlouho a nemůžu si ho vynachválit je pravda že cena je podle mě přehnaná ale lepší výrobek na rty bohužel neznám. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tá cena je trošku smutná, mňa to dosť odradzuje si ho objednať na nete, pokiaľ v eshope nemajú nejakú zľavu, lebo keď k tomu prirátame poštovné, tak to fakt tú peňaženku zaťaží. :/ Inak cením si, že si si ten článok prečítala, ja si vždycky poviem, že nasledujúci článok už napíšem kratší a nikdy to tak nedopadne. :D :D

      Odstrániť
  2. Ty vieš naozaj aj o takom "máličku" napísať mnoho :) Máš môj obdiv :) Eosov mám kopu :D a milujem ich :D a tie ich obaly proste krása :) nehovoriac o ich vôni a chuti <3

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja neviem, prečo to robím. :D Zadaj mi tému aj blcha psia a napíšem o tom celú stranu. :D :D
      A hej aj sa mi zdá, že o eosoch si tiež písala... ja sa idem teda na tvoj blog pozrieť, či mám pravdu, lebo rada sa pozriem aké máš príchute ty. :) Inak súhlasím, obaly aj vôňa proste super!

      Odstrániť
  3. EOS mám doma len jeden, ale som s ním veľmi spokojná :) najskôr mi ho bolo ľúto používať ho, no teraz ho nemôžem pustiť z ruky :D fakt som s ním veľmi spokojná a určite si neskôr kúpim ďalší
    janesworldblog

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Aj mne ho bolo ľúto ho používať, furt som kontrolovala či som z neho neminula veľa... stále to mám takto pri nových veciach... tak sme asi trochu držgrošky, no. :D :D
      Ja som tiež zvedavá na ostatné vône, úplne by mi stačilo každú jednu len ovoňať. :))

      Odstrániť
  4. Tvoja recenzia ma presvedčila, že ho naozaj chcem, len sa k nemu ešte treba dostať .. :) Ja za zatiaľ najlepší vyskúšaný balzam hodnotím neutrogenu s nórskou malinou :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak to som rada, snažila som sa hľadať aj negatíva, ale našla som len tie, čo sú v článku. :) A vďaka za tip, po Neutrogene sa pozriem, celkom ma tá značka zaujíma (nič od nich nemám) a malina môže byť dobrá...

      Odstrániť
  5. super recenzia, tiež ma ako veroniku presvedčila v tom, že ho chcem vyskúšať :) asi si ho kúpim až na výlete do zahraničia, kde bude veľa "príchutí" :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Jejda prepáč za neskoré odpísanie, nechodila som to sem kontrolovať... Ale som rada, že sa páčilo :) jasné určite vyskúšaj v zahraničí, tu je to fakt dosť drahé a aj v Dm-ke sú/budú (??) len tie obyčajné príchute... Ani mandarínkový čo chcem vyskúšať medzi nimi nie je :D

      Odstrániť
  6. Ja mám mentolový EOS a som s ním veľmi spokojná, pery vyživuje, hydratuje, stačí ho malé množstvo a mentolový ma navyše aj chladivý účinok, čo som ocenila najmä v tohtoročnom sparnom lete.
    Janka Bianka

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Mentolový by som tiež veľmi rada vyskúšala, aj keď teraz v zime asi nie, ale vďaka za tip... prvá ma na ňom inak zaujala farba. :D

      Odstrániť

Ďakujem za prečítanie článku. Ak sa rozhodneš zanechať tu reakciu, budeš odmenený/á pamlskom v podobe mojej odpovede.
Muc!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...