27. decembra 2014

Skromná perfekcionistka o Vianociach

"Skromná perfekcionistka" - to som vymyslela teraz. Nedokázala som prísť na výstižnejší výraz pre obdivujem-na-internete-drahé-veci-ktoré-proste-musím-mať-ale-nechcem-ich-za-vaše-peniažky. Tiež sa v tom poznávate? :D 
Poďme ale po poradí, najprv sa dozviete, aký je môj názor na celkové Vianoce a líčenie k štedrovečernému stolu, na vianočné "gýčové" oblečenie či mestské dekorácie, ale tiež na to, prečo až tak neuznávam články (s ktorými sa roztrhlo vrece) Čo darovať mamke, ockovi, frajerovi, frajerke. A nakoniec prejdeme predsalen aj k tomu, čo som dostala - tak kto je zvedavý, po rozkliknutí článku sa dozvie všetko, a aj navyše. :) 

Najprv ale dve vianočné bambuľky!


Vianoce sú asi jediný sviatok, ktorý učaruje pravdepodobne každému. Nie je tak? Priznaj sa ten, koho neopantala predvianočná atmosféra v podobe vyzdobeného stromčeka v meste, školských vianočných vystúpení, studené večery a tá zvláštna vôňa, keď prechádzate okolo vykúrených domov!

Zamyslela som sa však nad tým, čo nám v triede dávnejšie povedal spolužiak, ktorý je veriaci - prečo vlastne všetci tie Vianoce prežívajú, keď je to kresťanský sviatok? Ja veriaca nie som, ale vezmite si to z historického hľadiska - Vianoce sú naozaj takpovediac skôr "narodeniny", a to práve toho malého nezbedníka v kolíske na betlehemských dekoráciách. Síce viem, že v USA to majú trochu inak, ale je pomerne zaujímavé, že tiež slávia tento sviatok približne v ten istý dátum.

Čo trochu neuznávam, je - žiaľ, musím to tak nazvať - klamanie malých detičiek o tom, ako im Ježiško prinesie darčeky. Chápem, že dieťa musí mať určitú vieru, pretože ho to podporuje v snívaní a vo fantázii, no teraz spätne v 19 rokoch si uvedomujem, že som mala plno iných fiktívnych sníčkov, a predsalen by sa mi nič nestalo, keby som o Vianociach vedela pravdu. Keď som už žila v tom svojom obláčiku, že darčeky mi nosí Ježiško, ktorému som každý rok ku stromčeku položila pohár s mliekom, dosť ma bolelo to postupné zisťovanie, že Ježiško neexistuje a to mlieko vypil ocko, a tak ďalej. :))
Som za to, aby rodičia svoje deti pomaly učili na skutočnosť ešte predtým, než sa zo škôlky alebo školy dozvedia klamlivé informácie. Niekde na internete som čítala taký tip, ktorý sa mi celkom pozdával - jednoducho porozprávať o tom, ako sa Ježiš(ko) narodil, čo však bolo ale veľmi dávno, a že dnes si len uctíme jeho pamiatku chutnou večerou a nejakými darčekmi. Že si jednoducho v tento deň všetci takto prejavujeme náklonnosť k sebe. Určite by to nejako vysvetliť šlo. :)

Čo mi tak nejak nejde do hlavy, je to, s akými článkami sa posledných pár rokov vždy pred Štedrým večerom roztrhlo vrece. A to je milión článkov o tom, čo komu podarovať! Na jednej strane je to fajn práve vďaka tomu, že sa môžeme inšpirovať a kúpiť na základe takýchto odporúčaní nejakú fajn kozmetiku, alebo sa dozvieme o nejakých zľavách na oblečenie v tom a tom obchode, alebo autor/ka píše o nejakom krásnom DIY návode... myslím, že takéto články, pokiaľ majú za cieľ inšpirovať, sú OK. 
Lenže mnohí ľudia, čo je naozaj smutné, fakt nevedia, čo majú svojim blízkym kúpiť, a tak tieto články neberú ako inšpiráciu, ale doslovný návod! Hlava mi to neberie, ako proste niekto nemôže vedieť? Všetkých, s ktorými sa bavím, celý rok skúmam a počúvam každé slovo, čo povedia, a sledujem ich neverbálne reakcie na filmy, zvieratká, jedlo, krásu, hudbu... Proste si myslím, že neexistuje človek, pre ktorého by neexistoval ideálny darček! A nie, ani prísny otecko, ktorého "nič nezaujíma". Každého niečo zaujíma, musí! Len si to musíte celý rok všímať. A to detailne. Pre osoby, ktoré som spoznala napr. túto jar alebo leto, by som už teraz vedela aspoň 2 veci, ktoré by im rozžiarili oči.

Cez to som sa ešte prehrýzla. Čo však nechápem o niečo viac, a videla som to tento rok prvýkrát - skutočne plno článkov o tom, ako sa namaľovať k štedrovečernému stolu! Ľudia, to vážne? Samozrejme všetko je OK, pokiaľ vás 24.12. navštívi plno členov rodiny, alebo naopak, ak sa vy takto rozhodnete sláviť niekde pri rodine, kde vás bude celkom tak 10, polroka ste sa nevideli, a tak. 
Ale načo, prepánajána, si mám robiť dymové líčenie, ak sme doma traja - a to ja s mamkou a ockom, ktorým je moje líčenie ukradnuté? Božechráň obliekať si k večeri ešte slávnostný outfit, to by nedopadlo dobre pri mojej neschopnosti jesť bez trúsenia a oblievania sa. A proste, tú pohodu si viem uvedomiť aj bez šiat. :)

Posledná vec, pri ktorej som zažila moment prekvapenia, bol článok o tzv. vianočných gýčoch. Autor v ňom spísal niekoľko bodov, čo pre neho spĺňa toto slovné spojenie - medzi čo zaradil napríklad vianočné svetre, svietiace doplnky alebo červeno-zelenú farebnú kombináciu. To mohol niekto myslieť vážne? Ovšem, tiež sa mi protivia gýče v módnom priemysle (aj keď je dosť relatívne, čo kto za gýč považuje). No nie sú náhodou vymenované prvky zachovalá tradícia? Pre mňa všetky tieto rýdzo vianočné elementy sú jediným, čo mi počas roka vyvolajú taký zvláštny pocit spokojnosti a šťastia, aký necítim po celý rok. Tie "gýčové" blikajúce žiarovčičky ovešané po budovách a na smreku na námestí je snáď to jediné, čo ma vianočne naladí, takisto "gýčové" filmy s vianočnou tematikou, ako aj moje "gýčové" vianočné legíny, či roztomilý pidi stromček v mojej izbe, ktorý sa môj zajo pokúšal zožrať, pretože si myslel, že je to seno. Nebyť všetkých týchto vecí, čo by to boli za Vianoce? Prežíval by ich potom ešte niekto?
Myslím, že si treba najskôr ujasniť, čo je ešte gýč, a čo je už tradícia... Alebo veď poďme si teraz všetci maľovať veľkonočné vajíčka, aby sme boli netuctoví.

*

Prejdem k časti, v ktorej vám predstavím, čo s vianočnou tematikou ma stále neprestalo nudiť a musím sa k tomu každý rok vracať, aby sa mi to postaralo o úsmev aspoň na pol dňa. Premýšľala som prv nad filmami/seriálmi, no potom som si uvedomila, že si nepamätám názov ani jedného. :D A Popolušku už poznáte. 

Teda prvé, čo považujem za absolútnu recesiu na Vianoce a musím sa na tom stále smiať - myslené v dobrom - je tento twitter profil Christmas Countdown. Hneď po skončení dátumu 24. 12. autor veselo pridá tweet v zmysle 364 days until next Christmas, a takto to ide po celý rok, s osviežením pekných vianočných smajlíkov a fotiek. Pripadá mi to milé!

Čo sa týka videoklipov, tak toto je top, popisom by som to iba znehodnotila. :D


A prejdime k pesničkám, čo je jeden z najdôležitejších prvkov pre moje spokojné Vianoce! Po kliknutí sa dostanete na priamo na YouTube. Myslím si, že všetky tieto pesničky sú proste päťhviezdičkové, ale zase záleží od vkusu. Napíšte mi, či niektorú z nich poznáte, alebo sa vám zapáčila. :) Každopádne, za úplnú hymnu považujem prvý tip, páči sa mi to viac, než Wham!, ktorých sem neuvádzam zámerne.

Arctic Monkeys - Last Christmas (cover) (od cca 2:13, ale aj tak odporúčam celé, lebo moja obľúbená skupina :D )
Sclub7 - Perfect Christmas (toto už tak neprežívam, ale aby si aj poslucháčky popu prišli na svoje :) )

A pesnička, ktorú vám chcem zvlášť dostať do pozornosti a vášho povedomia, je od Billa Pursella - Our Winter Love. Ak si aj nepustíte vyššie uvedené tipy, tak toto musíte musíte musíte! Keď máte nanič náladu a nadávate na to, aká je zima katastrofálne ročné obdobie a ako nenávidíte, keď je vám vonku chladno... pustite si tento song. A pozerajte aj na to video. Náhle vám akosi blysne myšlienka, že zima nie je predsalen až taká hrozná. A možnože nie je hrozná vôbec. Možno je to úžasné ročné obdobie, len sa nad tým už nedokážeme tak pozastaviť a popremýšľať nad tým, pretože sa všade ponáhľame. 
Iba práve vďaka tejto pesničke som znovu začala mať zimu veľmi rada a vidieť jej výhody. No a čo, že nie je sneh? Usmejte sa! 
Nasledujúce dni očakávam sťažnosti na to, ako sneh padá. Prečo už toľko ľudí pred hladkým snehovým mrholením vytasí dáždnik? Niektorí ľudia si už nedokážu užívať ani toto... Najprv sa všetci sťažujú na to, že nie je nasnežené, a neskôr na to, že nasnežené je. Nezabúdajte, že depresiu ohľadom počasia si zväčša zaviníme my sami - myslím to najmä v súvislosti so snežením a dažďom. Všimla som si to pozorovaním niektorých cholerických ľudí v okruhu mojich známych. 

Inak, komu sa páčili vyššie uvedené hudobné tipy, a chcel by sa ešte vianočne naladiť, pridávam link na celý môj YouTube playlist, ktorý som si pre súkromné účely vytvorila asi pred 2 rokmi. :)

*


Rozhodla, že vám ukážem moju vianočne vyzdobenú izbu, aj keď z minulého roka, pretože tento rok som výzdobu príliš neriešila. Takže koho zaujímajú skôr fotky, nech klikne sem a dostane sa priamo do albumu, ktorý som pre vás povolila na verejné prezeranie.

*

Nakoniec teda konečne k tomu, čo som našla pod stromčekom!
A dostávame sa k detailnejšiemu objasneniu toho, prečo mnou oplýva tzv. skromný perfekcionizmus. V podstate som to opísala už v úvodných riadkoch. Obdivujem drahú kozmetiku, oblečenie, či rôzne elektronické mašinky. Ale nerada ich dostávam. Teda samozrejme, radosť je to obrovská, len mám vždy výčitky svedomia, že ten človek na mňa minul toľko peňazí len preto, aby som bola spokojná. Keď budem konečne zamestnaná, budem mať radosť z toho, že si priania splním sama. :)) A hlavne, pokiaľ niečo z toho stratím alebo pokazím, vyhnem sa nekonečným monológom o tom, ako si nič nevážim.

Tento rok som tieto pocity mala veľmi silné, pretože som pod stromčekom naozaj nepotrebovala nič. Teda takto - "potrebujem" strašne veľa vecí a vždy si podvedome niečo materiálne želám. Také obyčajné bludné zmýšľanie. Ale nečakám. Nevyžadujem. Potešili ma už len opekance s makom.
Ku stromčeku som tento rok išla s tým, že si tam nájdem, čo sme s maminou už dávnejšie kúpili "akože k Vianociam" ešte za posledné 3 mesiace. 
Aké ale bolo moje prekvapenie. Veru trochu mi spadla sánka, keď som si tam našla svoj vysnívaný pieskový lak G. Salvete 07 Princess, alebo rýdzo červený rúž presne v takom odtieni, ktorý mi robilo hrozný problém nájsť! (Pretože som chcela naozaj červený, dobre pigmentovaný rúž, bez oranžových či ružových nádychov.) A, a, a MOBIL! Som myslela, že tam porodím. Fakt hocičo by som čakala, len toto nie, veď už len tá kozmetika... Celú strednú školu som so sebou nosila moju milovanú Nokiu, ešte so systémom Symbian, a na túto dobu je to už zastaralé. Ale mala som tú vecičku rada, a bude mi veľmi ľúto sa s ňou rozlúčiť. :( Ja by som bola schopná nechať si všetky staré veci a ťahať ich všade so sebou. A potom, že zbaľ sa niekam. :D Každopádne, teraz teda vlastním Xperiu M2, ktorá dokáže konečne pri fotení zaostrovať, zachytiť detailne písmenká, a tak vám sem budem môcť už častejšie pridávať kozmetické produkty. 
Najdokonalejší fotoaparát to podľa mnohých nemá, ale ľudia, je to len mobil. Mne to zatiaľ stačí. Mám pocit, že dnes sa každý len preteká v tom, kto má na Facebooku/blogu/inde kvalitnejšie fotografie. Prosím, nezabúdajte, aké sú skutočné ľudské hodnoty a zastavte sa nachvíľu. Pretože nadobúdam dojem, že niektorých zaujíma už len to, či má bloger bezchybné snímky. To, že do článku venuje 5-6 hodín svojho času, svojho života!, pretože miluje písanie a chce sa podeliť o svoje najhlbšie myšlienky, je vedľajšie...
Dúfam ale, že sa kvalita môjho blogu predsalen trochu zlepší, aj vďaka môjmu novému elektronickému miláčikovi. :))

A to ešte neviem, čo mi nadelí priateľ, keď príde!!! Poďme si zatiaľ pozrieť fotky. Prepáčte, že sem ešte stále dávam aj niektoré fotky zo starého telefónu, ale budú to posledné zverejnené fotky z neho, a to je nostalgická chvíľa...

Všetko sme kupovali vopred... keď som zbadala ten vonný vosk, musela som! Diár som krajší (pre mňa) zohnať ani nemohla, a som rada, že som konečne mohla ochutnať tie Oriflame tyčinky, ktoré ma mátali v každom katalógu (nedávno k nim bola mamkina obľúbená voňavka, tak prečo nie)... naozaj to nasýti, po polovici som mala dosť, čo sa mi s obyčajnými tyčinkami nestáva! :D
Zľava v 101dr. - 2 moje vysnívané sviečky (táto fialová najnajnajnádhernejšie vonia!! ) a k tomu takéto čajíky zdarma!
Teplučké pyžamko s motívom labiek, veľmi vhodné pre milovníka zvieratiek :33, krásna - aj keď málilinko nepraktická vintage peňaženka, a najlepšie čaje odkukané z balenia na obrázku vyššie - spolu ešte so Sweet Apple ich odporúčam
Hviezdička <3, malinová voňavka <3, podpora v mojej láske k balzámom na pery <3, prvá pomoc <3 
Môj nový spoločník <3 ale už som ho stihla aj rozplieskať na zem, našťastie nie veľmi...
*

Dúfam, že ste si dokonale užívali sviatky a dostali ste pekné darčeky. Splnili sa Vám niektoré tajné priania? :)

A prosím, dúfam, že mi ospravedlníte ďalší dlhý článok. Fakt som myslela, že sa mi podarí to nejak skrátiť - ale nedokážem to a nechápem, ako niekto môže všetky myšlienky zhrnúť do článku, ktorý tvorí tak štvrtinu z tohto. :D Ja mám ale vo zvyku aj zanechávať veľmi dlhé komentáre na ostatných blogoch, možno ste si to už všimli. Kratšie články u mňa asi vychádzať nebudú. Možno som konečne našla prvok, ktorým sa môj blog odlišuje, a chcem to brať ako výhodu. :) Preto sa tu pre tento dôvod ospravedlňujem poslednýkrát.

Zároveň sa s vami lúčim, pretože zajtra konečne príde na týždeň priateľ a uvidíme sa po 4 mesiacoch, prispievať teda nebudem, len Vám odpoviem na komentáre. Využite preto ten čas na prečítanie tohto dlhého článku, pravdepodobne posledného v tomto roku. 

Prajem zábavný Silvester a šťastný rok 2015!
(c) SaveABunny

8 komentárov:

  1. Odpovede
    1. Ďakujem veľmi pekne, som rada, že sa páčilo. :))

      Odstrániť
  2. Rada čítam takéto dhšie články a mala som to šťastie že som sa pri nom naraňajkovala :) Vera

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Jéj, tak to som prekvapená, že si tento román stihla prečítať ráno! :D Ja ráno nestíham ani zapnúť počítač pre to, aká som pomalá.
      Ďakujem za prečítanie článku. :))

      Odstrániť
  3. to jsou roztomilý čumáčci ^^
    Zvu vás všechny na mou Giveaway o voňavé ceny :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Však? :D Oni ma počas dňa vždy niečím rozveselia, alebo prekvapia. Na druhej strane, aj naštvú. :D
      A vďaka aj za pozvánku do GA, porozmýšľam, lebo si tam povyberala pekné produkty. :)

      Odstrániť
  4. Neexistuje nič čo by som nemilovala na Vianociach. Cely rok čakám na Vianoce. Milujem tu Vianočnú atmosféru, ten pocit, keď sa v izbe zamotám do deky, pustím si vianočne pesničky a v ruke držím nejakú vianočnú knihu pričom popíjam horúci čaj. Mam jednu sestru a určite už obidve vieme, že 'Ježiško' a ani 'Mikuláš' neexistuje, ale o rok to budeme mať asi ťažšie, keďže to tu u nás znova ožije. Popravde niesom ako väčšina ľudí, ktorí od Vianoc očakávajú kopu darčekov. Vždy sa teším nato, že sa celá rodina zídeme pokope, navečeriame sa, povieme si nove príhody zo života a pozrieme si nejaký ten tradičný film. Keď už som pri filmoch, tak tieto Vianoce som si ich pozrela niekoľko. Ak si niekedy nemáš čo pozrieť, tak na mojom blogu je článok s mojimi obrúbenými vianočnými filmami, tak možno sa ti jeden zápači. Ja milujem muzikály, tak by som ti určite odporúčala Mistloe Tones. Seriály veľmi nepozerám. Mojim favoritom su filmy. Čo sa týka pesničiek, tak u mňa su top pesničky od Mariah Carey a taktiež poslednú dobu strašne počúvam vianočne pesničky od Justina, keďže ich ma fakt skvele. Stále nemôžem uveriť, že Vianoce 2014 už su za mnou. Teraz už len čakať na tie ďalšie... :D :)
    http://sabiadis.blogspot.cz/

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Presne tak - ten pocit, že vonku je chladno, a ty si doma pod dekou! :D
      Jaj, držím palce s prírastkom neskôr, aj nás to čaká (nie mňa :D ), tak to si užijeme teda.
      Ďakujem za odporučenie článku, ja fakt veľa tých filmov nepoznám, tak sa možno inšpirujem.
      Mariah Carey som tiež mala dávnejšie rada, a tú jej vianočnú pesničku si v každom obchodnom centre vypočujem radšej, než nejaké tohtoročné hudobné vychytávky, ktoré ani nepoznám.
      A hej, je to zvláštne, že to celé už prešlo... zober si, že ochvíľu tu bude Veľká noc! Píšem to už takto, lebo viem, že mne to zase rýchlo prejde.
      Tak vďaka za prečítanie a pekný komentár teda. :)

      Odstrániť

Ďakujem za prečítanie článku. Ak sa rozhodneš zanechať tu reakciu, budeš odmenený/á pamlskom v podobe mojej odpovede.
Muc!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...