22. júna 2014

Zoznámte sa s Ňufkou

Škrečky sú zvieratká, ktoré sa stretávajú s obrovským množstvom predsudkov. Mnohí ľudia ani nevedia, prečo ich nemajú radi - proste preto, že sú to škrečky. Niektorí si ich dokonca mýlia s myšami (ktoré sú tiež podľa mňa roztomilé, a nevedela by som nastražiť pascu ani tým, ktoré by mi vykrádali kuchyňu :D ). Iní sa ich zase boja.

Prečo to všetko? Títo malí tvorčekovia si toľko "hejtovania" rozhodne nezaslúžia. Škrečky sú krehučké, nevinné guličky, a je fascinujúce ich pozorovať. Rozhodne nie sú hlúpe - Ňufka vždy po zašušťaní sáčkom pribehne k miske aj zo spánku, a čaká, kým jej niečo nasypem, dokonca si vyhradila aj svoj WC kútik. :D Niektoré z mojich predošlých škrečkov, ktoré žili v klietke, vedeli šikovne liezť a ručkovať. Priateľov škrečok si zas obľúbil kolotoč, pravdepodobne v ňom obehol celú planétu aj dvakrát. :D Škrečky majú navyše výhodu v tom, že existuje pár druhov a sfarbení, z ktorých si môžete vybrať.

Ňuf mi mamka kúpila ako oneskorený darček k meninám, býva u nás od 25. 11. 2013. Je to veľmi vtipná samička škrečka džungarského, ktorá ma zatiaľ nikdy neuhryzla. Nie je to prírodná farba, takže pravdepodobne to je kríženček, pričom takýchto škrečkov a súrodencov by sme nemali nechať pokúšať o mláďatká ("aby sa to predalo"). Žiaľ, vo väčšine obchodov sú práve takéto škrečky, a ani predavač vám nepovie bližšie info k tomu. Škrečky však rozhodne nie sú maznáčikmi pre malé deti - môžu im ujsť z ruky, pohryznúť ich, alebo zavrčať, keď je niečo zle-nedobre. Ja sa pamätám, že na mňa môj prvý škrečok zavrčal, keď som ho budila zo spánku, čo sa proste nesmie. :)

Ňufka je škrečok, ktorý sa neuspokojí ani s veľkým výbehom na posteli, a vždy si hľadá cestu, ako by mohla ujsť. Zatiaľ sa jej to nikdy nepodarilo vďaka jej nenásytnosti - s krmivom v ruke ju vždy vylákam von. :D Tak ako aj moje predošlé drobčeky, aj ona sa naučila jeden zaujímavý, vtipný "trik". Video na blog vložím neskôr do nového príspevku, pretože som sa hrozne rozpísala. Asi si na to budete musieť zvyknúť. :D


Prikladám aj dva albumy s Ňufkou. Nezabudnite si v nich všimnúť, že pod popisom a pod celým albumom sa dá preklikať aj na ostatné stránky albumov. Bude fajn, ak si prečítate aj popisky pod jednotlivými fotkami, pretože miestami dopomohli vytvoriť kratučké dobrodružné príbehy. :)





26. 5. 2015 ma Ňufinka, bohužiaľ, opustila. :(

2 komentáre:

  1. No prepáč, ale ja by som na teba tiež vrčala, keby si sa ma pokúšala zobudiť :-D :-D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. :DDD Bola som hrozná. To som bola som asi v 2. ročníku na ZŠ, a chcela sa so všetkým hrať hneď, no a žiaľ, odniesli si to živé tvory. :D

      Odstrániť

Ďakujem za prečítanie článku. Ak sa rozhodneš zanechať tu reakciu, budeš odmenený/á pamlskom v podobe mojej odpovede.
Muc!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...