22. júna 2014

Zoznámte sa s Fanny

Králiky sa už nestretávajú s toľkými predsudkami ako škrečky. Skúsenosť chovateľov králikov však potvrdzuje, že často od svojich známych počujú narážky toho typu, že je ušiak aj tak najlepší na tanieri. Ja som pred Fanny mala 3 králiky, a pri každom z nich sa mi dostali do uší tieto "humorné" hlášky. Často ich môžeme vidieť aj v komentároch pod videami s týmito milými zvieratkami. Ja neviem, čo je na tom také smiešne... pritom je to už tak obohraný "vtip", až je to trápne, ako si každý autor tohto "vtipu" myslí, že je komediant roka. :D

Králiky sú náhodou veľmi roztomilé zvieratká, podľa mnohých ľudí vyzerajú ako živé plyšáčiky. Majú šibalské oči, milú papuľku, môžete si vybrať z mnohých druhov, aj farebných variant. Dlhé uši sú znakom, ktorý ich tak odlišuje od iných zvierat, a spôsobuje, že sú obľúbeným zvieraťom mnohých detí (aj ja som podľahla :D ). Ušiak je veľmi poriadkumilovné zviera a neznesie špinavú klietku. Môžete si ho naučiť istému poriadku, ktorý bude v dospelosti dodržiavať.
Snáď najväčší mýt o králikoch je ten, že "malé sú domáce, a tie veľké sa jedia". Veľa chovateľov si pochvaľuje svojich ušatých obrov, ktorí sa správajú rovnako ako tie drobné, dajú sa objať a pohladkať s väčším tlakom, dokonca sa zdajú byť múdrejší. Takže žiadna večera, ale vychovať! Aj keď povaha závisí, samozrejme, individuálne od králika.

Ja som od 10. 2. 2014 majiteľkou mojej prvej králinky teddy, ktorú voláme Fanny. Je neskutočne chlpatá, taký obláčik, treba ju stále česať, čo zatiaľ nie veľmi dobre znáša. Práve je v puberte, a niečo ako poriadok, keď je mimo klietky, zatiaľ veľmi nepozná. :D V dospelosti sa to snáď vylepší. Miluje ničiť kartónové krabice a nemá príliš dobročinné úmysly ani s nábytkom. Skáče na miesta, z ktorých sa potom nevie dostať. A aj keď si z nás niekedy robí dobrý deň, miluje hladkanie (hlavne vtedy, keď sa niekam ponáhľame). Vždy začínam deň, že jej poprajem dobré ráno, a večer dobrú noc. Je ako kohút - keď si ráno všimne, že trochu pootvorím oči, hneď ma budí a nedá mi spať. Podotýkam, že aj keď oči nepootvorím, tak okolo 6:00 sa rozhodne, že som spala dosť (a tak som sa rozhodla v tejto izbe už viac nespať :D ). Taký je život s králikom.


Môžete si pozrieť aj albumy s Fanny. Väčšina z nich má viacero strán, snáď si to všimnete (pod popisom, a pod celým albumom). :D 





PS: Myslím, že ste si všimli, že má Fan malú klietku. Predtým, než mi niečo o tom napíšete do komentára - po mojom presťahovaní sa odtiaľto, jej v novom bývaní pripravíme klietku väčšiu, ktorá už čaká, a plánujem jej dokúpiť aj ohrádku.

PS2: Fanny je v skutočnosti Fanníček, viac o tom tu!

4 komentáre:

  1. Bože ta je sladká! Taky máte doma modelku jako já co? =D je fakt nádherná! Jinak souhlasím stebou, je to už ubohé a trapné s těma kecama o tom, jak si dájí mojí Nellu na smetaně nebo upeče...já už se s takovýma lidma ani nebavím a nebo jim odpovím, tak si dáme tvýho psa/kočku nebo já nevím co, na smetaně...Pokud mě hodně naštvou, tak řeknu, že si dáme jeho/ji na smetaně, protože je škoda vařit někoho, kdo má víc IQ než on/ona sama =DDDDDD

    Loveliness By Tess

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Vďaka za tip, nikdy ma v takom momente nenapadlo, čo takým ľuďom odpovedať, ale toto je dobré. :D :D Psy aj mačky mám síce rada, ale nie sú to jediné domáce zvieratká, ako si niekto myslí...

      Odstrániť
  2. Jééé a kde má oči? ;) Ve čtvrtek jsem si pořídila svého prvního zakrslého králíčka. Jako dítě jsem nikdy mít zvíře nemohla kvůli alergii, ale na podzim jsem byla znovu na testech a alergie je pryč.

    Moje Bunny je Rex, takže takový klasický zakrslý králík s krátkými uši a né moc dlouhou srstí. Dnes nás hrozně vystrašila, ale doufám, že bude brzy v pořádku. Takže dnes má Bunny klid na lůžku a dietu alá seno a voda.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ahoj! Jéj, gratulujem ku králičkovi. Keby si niečo potrebovala poradiť, napíš mi na e-mail, ktorý mám uvedený vpravo, alebo si poriadne prezri www.kralici.cz, to je asi najspoľahlivejšia stránka - hlavne sekcia Jídelníček. :)

      Rexíky sú veľmi milé, škoda, že naživo som ich ešte nevidela :D, ale pripadajú mi také fotogenické. Juj, chorý je? Tak nech sa rýchlo uzdraví, držím palce. :/

      Odstrániť

Ďakujem za prečítanie článku. Ak sa rozhodneš zanechať tu reakciu, budeš odmenený/á pamlskom v podobe mojej odpovede.
Muc!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...